מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא הושג הרוב הדרוש: עופר כסיף לא יודח מהכנסת

ההצעה להדחת עופר כסיף נפלה במליאת הכנסת לאחר שזכתה לתמיכה של 85 וחברי כנסת ולא עברה את הסף הדרוש להדחתו: 90 חברי כנסת. ליברמן: "במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 17:10 י באדר א' | עודכן בתאריך 19/02/24 19:49

לא הושג הרוב הדרוש: עופר כסיף לא יודח מהכנסת
עופר כסיף בדיון להדחתו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מליאת הכנסת דנה הערב (ב') בהצעת ועדת הכנסת בדבר הדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף. החוק זכה לתמיכתם של 85 חברי כנסת בלבד - פחות מהסף הדרוש להדחתו של כסיף העומד על 90 ח"כים. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף את לפיד ואייזנקוט לאחר ההצבעה: "מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת, החליטו לפיד, גנץ ואייזנקוט לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה"ל". ליברמן הוסיף: במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם".

ברוב מוחלט: ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחתו של עופר כסיף

כזכור, בתום דיון סוער, לפני כחודש החליטה ועדת הכנסת להדיח את חבר הכנסת כסיף ברוב של 14 חברי כנסת שהצביעו בעד בקשת ההדחה אל מול 2 חברי כנסת שהתנגדו. חברי הכנסת שהצביעו נגד היו אחמד טיבי ו-ווליד טאהא. ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד לא השתתפה בהצבעה.

85 חתימות של חברי כנסת לבקשה להדחת עופר כסיף

קודם לכן הוגשה בכנסת בקשה להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף בעקבות תמיכתו בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, נציין כי הושגו חתימותיהם של 85 חברי כנסת התומכים בבקשה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת עודד פורר. במהלך הדיון הגיב כסיף לדברים. "את עמדותיי הפוליטיות ניתן להגדיר כעמדות של מיעוט כרוני. זהו חלק מהמחיר שעלי לשלם בעבור עמדותיי, ואני עושה זאת בגאווה ובאמונה שלמה בצדקת דרכי".