מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד תקף - סמוטריץ' עקץ: "הוא שירת בצבא בכלל?"

שר האוצר נשאל על סוגיית גיוס החרדים והשיב לדרישתו של לפיד שלא להעביר את חוק הארכת השירות מבלי לגייס חרדים: "הוא קימבן את עצמו בעיתון במחנה. למי הוא מטיף מוסר לגנץ ואיזנקוט? לנתניהו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 15:55 י באדר א'

לפיד תקף - סמוטריץ' עקץ: "הוא שירת בצבא בכלל?"
סמוטריץ' עוקץ את לפיד, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב במהלך ישיבת סיעת הציונות הדתית לקריאתו של יאיר לפיד שלא להעביר את חוק הארכת השירות הצבאי מבלי לגייס גם את החרדים. בתשובה לשאלה של הכתב יהודה שליזנגר אמר סמוטריץ': "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. מה הוא שירת בצבא בכלל, קימבן את עצמו בעיתון במחנה, למי הוא מטיף מוסר, לגנץ ואיזנקוט? לנתניהו?".

"השירות הצבאי שלי היה יעיל פי אלף"

סמוטריץ' השווה בין שירותו לשירות הצבאי של לפיד, והוסיף: "אני חושב השירות הצבאי שלי היה יעיל פי אלף, לא זכיתי להיות קרבי כי התגייסתי בגיל מבוגר אבל הייתי בלב התעשייה הביטחונית, לא הייתי כתב שמסתובב כל היום בעיתון במחנה".

"לפיד: אם אנחנו בבוץ - כולנו באותו בוץ"

כזכור, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ערך בשבוע שעבר הצהרה מיוחדת בנושא גיוס החרדים, ופנה לשרים גנץ ואייזנקוט בדרישה שלא לתמוך בחוק הגיוס המסתמן שלא יכלול גיוס משמעותי של בני ישיבות: "תתנגדו לחוק הזה, לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את זה".

לפיד הוסיף: "ב-7 לאוקטובר מדינה שלמה השתנתה. בבוקר הנורא ביותר בחיינו למדנו דבר אחד: אנחנו פה ביחד. אם לא נלמד לחיות פה ביחד, נמות פה ביחד. יחד זה אומר שלכולנו יש את אותן חובות ואותן זכויות. אין שווים ושווים יותר. אם אנחנו בבוץ, כולנו באותו בוץ".