מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר החוץ הפלסטיני תוקף: "ישראל מדינת אפרטהייד שמבצעת רצח עם בעזה"

דיון בנושא סוגיות חוקיות השליטה הישראלית ביהודה ושומרון החל היום בבית הדין הבינלאומי בהאג. שר החוץ הפלסטיני: "הכיבוש הישראלי לא חוקי וחייב להיפסק מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 12:09 י באדר א'

שר החוץ הפלסטיני תוקף: "ישראל מדינת אפרטהייד שמבצעת רצח עם בעזה"
שר החוץ הפלסטיני, צילום: Amir Levy,Flash90

על רקע המלחמה והתביעה שהגישה לאחרונה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג על ביצוע "רצח עם" לטענתה, החל בו היום (ב') דיון בנושא סוגיות חוקיות השליטה הישראלית ביהודה ושומרון. הדיון יתקיים בעקבות בקשה של הרשות הפלסטינית לקבלת חוות דעת משפטית בסוגיית "חוקיות הכיבוש הישראלי בגדה". ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לשלוח נציגות ישראלית לדיון.

יהודה ושומרון. אילוסטרציה

יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שר החוץ הפלסטיני: "ישראל מדינת אפרטהייד"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי האשים את ישראל שהיא מדינת "אפרטהייד" ואמר: "שני מיליון פלסטינים בעזה, חצי מהם ילדים, נהרגים ומורעבים. בגדה זה קורה ל-1.7 מיליון פלסטינים. בסך הכול, שבעה מיליון פלסטינים ממשיכים להיות מוכחשים בנוגע לחזרה שלהם הביתה".

"הכיבוש הישראלי לא חוקי וחייב להיפסק מיד"

עוד המשיך אל-מאלכי ואמר: "רצח העם בעזה והכיבוש הישראלי חייבים להסתיים. פלסטין רוצה להגשים את זכויות אנשיה, צריך להיות צדק של שתי מדינות - פלסטין וישראל. אנחנו רוצים שלום שמכבד את החוק הבינלאומי. לקח לנו שנים של מאבק, ועלינו להבין שהכיבוש הישראלי לא חוקי וחייב להיפסק מיד".