בשורה: לכל אשת מילואימניק יהיה לפחות חודש חופשת לידה בנוכחות הבעל בבית

הרחבת מענק לידה, פטור ממס על המענקים ומסלול מחזורים מלא למילואימניקים עצמאים. משרד האוצר מרחיב את המעטפת לאנשי המילואים. סמוטריץ': "נמשיך בחיזוק המעטפת למשרתי המילואים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 10:01 י באדר א'

בשורה: לכל אשת מילואימניק יהיה לפחות חודש חופשת לידה בנוכחות הבעל בבית
חיילי מילואים, הטבות גם לנשים, צילום: Ayal Margolin,Flash90

בדיון שהתקיים אתמול (א') בלשכת שר האוצר עם אנשי המשרד וקרן הסיוע של צה"ל ומשרד הביטחון הוחלט על הרחבת המעטפת למילואימניקים. סוכם להרחיב את מענק חופשת הלידה, כך שכל אשת מילואימניק שחופשת הלידה שלה הסתיימה או בתוך תקופת המילואים או עד חודש מסיום תקופת המילואים תקבל את המענק בין אם האריכה את חופשת הלידה ובין אם לא, כך שלכל אשת מילואימניק יהיה לפחות חודש חופשת לידה בנוכחות הבעל בבית.

המיסוי על המענקים ישולם על ידי משרד האוצר

עוד סוכם כי מענקי חופשת הלידה וחלף דמי האבטלה יהיו בסכומים נטו וכי במידה ורשות המיסים תחליט כי הם חייבים במס המס יגולם וישולם על ידי האוצר. בנוסף סוכם שהפיצוי לעצמאיים יינתן החל מחודש ינואר במסלול מחזורים מלא על ידי רשות המיסים ולתקופה של חצי שנה לאחר השחרור הראשון מצו ה-8, בכדי לפצות הפסדים עתידיים שנגרמו כתוצאה משירות המילואים הממושך.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו משנים סדרי עדיפויות ושמים את המילואימניקים בראש. השקנו תכנית של תשעה מילארד שקלים למילואימניקים ואנחנו כל הזמן לומדים ומשפרים אותה תוך כדי תנועה. נמשיך בעזרת השם בחיזוק המעטפת למשרתי המילואים, עד לניצחון".