איפה הכסף? שיחת הקללות של פעיל המחאה על שקמה ברסלר

פעיל המחאה המשפטית קוסטה בלאק נשמע טוען בהקלטה כי שקמה ברסלר, אחים לנשק וכח קפלן מחזיקים בתרומות של מיליוני שקלים ודאטה על חצי מיליון אנשים. בהקלטה הוא אומר: "שישחררו את הכסף הזה או שאני אבוא אליהם לבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 08:36 י באדר א'

איפה הכסף? שיחת הקללות של פעיל המחאה על שקמה ברסלר
שקמה ברסלר, "שישחררו את הכסף", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות המלחמה, שינו הארגונים שהובילו את המחאה נגד הרפורמה המשפטית את אופיים ועצרו את המחאות. אלא שלא כולם מסכימים למהלך ובצמרת ההנהגה של המחאה יש חילוקי דעות. בהקלטה שפרסם העיתונאי ישי פרידמן בערוץ 14 נשמע קוסטה בלאק, ממובילי מחאת קפלן תוקף את שקמה ברסלר ועוד מספר ארגונים שלדבריו בהקלטה "אספו עשרות מיליוני שקלים".

"הם אספו דאטה של חצי מיליון אנשים"

"אחים לנשק, כוח קפלן, שקמה ברסלר. האנשים האלה צריכים להוציא קריאה ברורה לצאת לרחובות. הם אספו דאטה של חצי מיליון אנשים האלה אספו כסף, משאבים מכל המחאה, מאות אלפים בתרומות קטנות של עשרות מיליוני שקלים והם מחזיקים בכסף הזה" נשמע אומר בלאק בהקלטה. "אז שישחררו את הכסף הזה או שאני אבוא אליהם לבית".

ההפגנה בקפלן, הערב

ההפגנה בקפלן, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בהמשך הוא טוען: "מאות אלפי אנשים שיצאו לרחובות שמו את מרצם וכספם אצל האנשים האלה. הם בוגדים בציבור, הם לא בוגדים בקוסטה, הם בוגדים במאות אלפים שרוצים לשלוח את הממשלה הזאת הבייתה" כך נשמע כאמור בהקלטה.

"איך אדם כזה גס הופך לגיבור תרבות?"

העיתונאי אבישי גרינצייג הגיב לפרסום ההקלטה וכתב בטוויטר: "תעזבו ערוץ 14, תעזבו הכל. תקשיבו להקלטה הזו בלב פתוח ובנפש חפצה. איך אדם כזה גס שלא מסוגל להשלים משפט בלי שתי קללות גסות הופך לגיבור תרבות וגיבור מחאה?".