מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מגדל של 43 קומות בלב ירושלים: כיכר הדוידקה עומדת להשתנות

בניין בן ארבע קומות בכיכר הדוידקה צפוי להיהרס, ובמקומו ייבנה מגדל של 43 קומות | האחראי על הפרויקט: יהודי חרדי שתיכנן בין היתר את מבנה הפירמידה בלובר שבפריז ובית הספר למנהל על שם אנדרסון בUCLA

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 22:11 ט באדר א'

מגדל של 43 קומות בלב ירושלים: כיכר הדוידקה עומדת להשתנות
רחוב יפו בירושלים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים תדון מחר (ב') בתוכנית למגדל בגובה 43 קומות בכיכר הדוידקה שברחוב יפו בירושלים. על פי התוכנית, ייהרס המבנה הקיים, בן 4 קומות שבו שוכן "אברהם הוסטל". מדובר באחד המקומות המרכזיים ביותר בעיר, במפגש של הרחובות דרך יפו, כי"ח והנביאים, ובמרחק של דקות הליכה משוק מחנה יהודה ומרכז העיר, כך פורסם היום בכלכליסט.

התכנון: 43 קומות, חניון תת-קרקעי ותחנת רכבת קלה

הפרויקט עליו התקיים הדיון הוא בניית מגדל בגובה 43 קומות, עם חניון תת קרקעי של 7 קומות. במגדל יהיו 456 יחידות דיור, שטח ציבורי בגודל 900 מ"ר וכ-18 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. שיבנה על מגרש שגודלו 4.5 דונמים. התוכנית כוללת גם את הגישה לתחנת הרכבת, שתמוקם בקומה 9-, ואמורה להיות תחנת ביניים בדרכה של הרכבת מתחנת רכבת נבון לתחנת החאן ומשם לתחנת מלחה.

האדריכל איאן באדר, יהודי חרדי החי על קו ניו יורק-ירושלים, הוא האמון על תכנון הפרויקט באדר היה שותף בעבר לתכנון מבנה הפירמידה בלובר, בפריז ובית הספר למנהל ע"ש אנדרסון בUCLA. בנוסף, באדר חתום על הרבה פרויקטים חדשים בירושלים בשנים האחרונות, בהם מגדל אגרון (בית אמיר), מתחם בנין, ומתחם עץ חיים-כי"ח. האדריכל הישראלי שמקדם את הפרויקט הוא אהרון זילברשטיין.