מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפצוע האנוש מעזה ששתי רגליו נקטעו משחזר את הרגעים הדרמטיים

אלישע מדן, שנפצע באורח אנוש מפיצוץ מטען, בו נהרגו 4 מחבריו הטובים התארח בפודקאסט של נדב פרי וסיפר על כל השתלשלות האירועים: "בשלב מסויים הרגשתי שאני לא מצליח להחזיק בחיים, ואמרתי וידוי ושמע ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 21:33 ט באדר א'

הפצוע האנוש מעזה ששתי רגליו נקטעו משחזר את הרגעים הדרמטיים
אלישע מדן נפרד מהצוות, צילום: שערי צדק

אלישע מדן נפצע אנוש בתקרית בה התפוצץ מטען בבית הצמוד למסגד בצפון רצועת עזה, בו נהרגו ארבעה מחבריו למילואים, ושישה נפצעו. אלישע עצמו נפצע אנוש. שתי רגליו נכרתו, רסיס חדר לבטנו והוא מסתובב עם מכשירי שמיעה. היום (א') התארח בפודקאסט של נדב פרי, וסיפר על התקרית.

אלישע הוא בנו של הרב יעקב מדן, נשוי ואב לשישה מהיישוב כרמים. משרת במילואים ביחידת 551 וביחידת "מרעול" כבר שנים אחרי שהיה בסדיר בסיירת צנחנים. בשבעה באוקטובר הוקפץ לחזית, ומצא בשדרות כאוס מוחלט: "ראיתי מכוניות עם אנשים הרוגים, תרמילים של נשק על הרצפה. נראה כמו השתלטות זומבים על העולם".

"שנייה לפני שנכנסנו למסגד חיבקתי את יוסי ושמתי את הראש שלי על הכתף שלו"

הוא סיפר על השבועות שחלפו עד הכניסה הקרקעית לעזה: "יש כל הזמן מתח באוויר אבל אתה לא מרגיש שאתה הולך למות. הכינו אותנו לגרוע מכל". מדן תיאר הרגעים לפני שהתפוצץ המטען, ממנו נפצע: "נכנסו למסגד, חיבקתי את יוסי (הרשקוביץ) שנייה לפני. הייתי צריך את החיבוק הזה, אנחנו חברים מהסדיר, הוא מעבר לחבר הכי טוב שלי".

"אני רואה את המוות, אני מרגיש את המוות. זה הרגשה שכוחות החיים עוזבים אותי. אני הרגשת במין חלל גדול שהוא כמו בור ואני מאבד את הכוחות של האחיזה שלי ועומד ליפול פנימה אל המוות", סיפר על רגע פיצוץ המטען. "בשלב מסוים הרגשתי שאני משלים עם זה, אני לא מצליח להחזיק ועוזב, אחרי שאני אומר וידוי ושמע ישראל".