מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סכנה לציבור: משרד הבריאות סגר את המסעדה האהובה באשדוד

"הפרנה של אמא" הוא מוסד אוכל בשרי ותיק באשדוד, שמאכיל רבים. היום משרד הבריאות הוציא צו מנהלי לסגירה שלו אחרי שהחליט כי שטח המבטח קטן מדי להיקף העבודה, דבר שיכול לגרור בעיה בריאותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 19:57 ט באדר א'

סכנה לציבור: משרד הבריאות סגר את המסעדה האהובה באשדוד
אילוסטרציה, צילום: KarepaStock,Shutterstock

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום (א') על צו הפסקה מנהלי לעסק "הפרנה של אמא", במרכז הכלניות אשדוד. משמעות הצו היא הפסקה מיידית של כל פעילות בעסק הצו מגיע אחרי שמשרד הבריאות קיים ביקורת בעסק, בה נמצאו ליקויים תברואיים רבים המסכנים את בריאות הציבור.

משרד הבריאות קבע כי המטבח במקום קטן וללא כל תנאים לשמש כבית אוכל. בצו נכתב כי: "שטח המטבח, תכנון פנים וציוד הקיימים בעסק אינם מספיקים ביחס להיקף העבודה ולפעילויות המתבצעות בו וקטן מלהכיל את כל הפונקציות הנדרשות בהתאם לדרישות תקנות רישוי עסקים".

"אין כניסת ספקים, הטיפול במוצרים מן החי לא תקין"

עוד כתבו בצו כי: "במטבח חסרים מדורים נפרדים הנדרשים לטיפול בכל סוג מזון ואין תזרים עבודה תקין פוטנציאל גבוה לזיהום צולב. אין משטחי עבודה וקיימות הצטלבויות רבות העלולות לפגוע בבטיחות המזון ובבריאות הסועדים. באזור העיבוד קיים משטח עבודה ו2 כיורים בלבד. חסר מדורי עבודה וכיורים לשטיפה חיטוי וחיתוך ירקות, לעיבוד מוצרים מן החי, לאפיה ולשטיפת הכלים. הטיפול במוצרים מן החי מתבצע באופן לא תקין תוך סיכון לזיהום המוצר וללא כל עקיבות. חסרים מקררים נפרדים ע"פ סוג המוצר ועל מנת להפריד בין מזון גולמי למזון מעובד. קיים חוסר ידע והבנה בסיסיים בדרישות והנחיות משרדנו". הצו הגיע אחרי שנערך שימוע בנוכחות בעל העסק ואחרי שהליקויים המפורטים בדוח הביקורת לא תוקנו.