מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בבית חולים בחאן יונס: צה"ל מצא תרופות שנועדו לחטופים

איתור אמצעי לחימה, מעצר של מאות מחבלים - שחלקם התחזו לצוות רפואי ואיתור תרופות עליהם שמות ותמונות של חטופים ישראלים; פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בבית חולים "נאצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 19:05 ט באדר א' | עודכן בתאריך 18/02/24 19:15

בבית חולים בחאן יונס: צה"ל מצא תרופות שנועדו לחטופים
כוחות צה"ל בבית החולים נאצר, צילום: דובר צה"ל

לוחמי עוצבת הקומנדו, שייטת 13 כוחות שב"כ פעלו בסוף השבוע האחרון במרחב בית החולים "נאצר".
עוד לפני הכניסה לבית החולים עצמו הכוחות נלחמו במרחב הבעייתי, שכלל קרבות פנים מול פנים, התבצרויות של מחבלים וירי רקטי לעברם מתוך מתחם בית החולים, כפי שפורסם בשבוע שעבר.

עד היום (א') נעצרו מאות מחבלים וחשודים נוספים בטרור שהסתתרו בבית החולים. בין העצורים, ישנם מחבלים שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר, בעלי קשר לחטופים ופעילים משמעותיים בארגון הטרור חמאס. המחבלים והחשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

בבית החולים אותרו על ידי הלוחמים אמצעי לחימה רבים, כשחלקם אותרו כשהם מוחבאים ברכב ששימש את מחבלי החמאס לביצוע מתקפת השבעה באוקטובר. כמו כן, נמצא במרחב בית החולים רכב השייך לקיבוץ ניר עוז שככל הנראה נגנב. כוחות צה"ל מצאו ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים ישראלים. חבילות התרופות שאותרו היו סגורות ולא הועברו לחטופים כפי שהובטח במסגרת עסקת החטופים.

התרופות

התרופות צילום: דובר צה"ל

התרופות

התרופות צילום: דובר צה"ל

צפו: רכבים ישראלים ורכב השייך לקיבוץ ניר עוז שאותר במרחב בית חולים "נאצר"

צפו: מפקד פלגת לוחמים בשייטת 13, סגן-אלוף א' על הפשיטה

מפקד יחידת אגוז, סגן-אלוף מ׳ על פשיטת צה"ל על בית החולים 'נאצר'

שר הביטחון: "חטיבת ח׳אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם"

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר היום בפיקוד הדרום כי: "החמאס מחפשים מחליף לסינוואר, יש מכרז מי יהיה הגורם שולט - תחנת עזה של החמאס לא עונה. כניעתם של מאות המחבלים בבתי החולים בח׳אן יונס מוכיחה כי חטיבת ח׳אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם".

גלנט עם הלוחמים

גלנט עם הלוחמים, צילום: אלעד מלכה