מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במערכת הפוליטית מגיבים לדבריו של נשיא ברזיל: "דברים בזויים, נחצה קו אדום"

נתניהו, לפיד ובן גביר: מכל קצווי המערכת הפוליטית הגיבו לדבריו של נשיא ברזיל שאמר כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה כמו שעשה היטלר ליהודים: "מעניין מה היה אומר לולה אם ארגון טרור היה פוגע כך בברזיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 17:00 ט באדר א'

במערכת הפוליטית מגיבים לדבריו של נשיא ברזיל: "דברים בזויים, נחצה קו אדום"
צילום: Miriam Alster,Flash90

נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, האשים היום (א') את ישראל בביצוע "רצח עם" נגד הפלסטינים ברצועת עזה והשווה את פעולות צה"ל לפעולותיו של אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה נגד יהודים. במערכת הפוליטית בישראל לא נשארו אדישים לאמירות הקשות והשיבו אש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי: "הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי".

גם יו"ר האופוזיציה, שמקפיד לא להסכים עם נתניהו הצטרף למתקפה ואמר: "נשיא ברזיל באמירה מחפירה שמעידה על בורות ואנטישמיות. מדינת ישראל שבורת לב ומזועזעת מהטבח שנעשה באזרחיה, 134 עדיין חטופים במנהרות בעזה. מעניין מה היה אומר לולה אם ארגון טרור היה פוגע כך בברזיל. בושה".

"מדובר בנשיא מושחת, תומך נלהב של ארגון ה-BDS אשר בחמאס רואים בו ידיד קרוב"

שר החוץ, ישראל כץ שיחד עם ביבי זימן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה חמורה, אמר על הדברים כי הם: "מבישים וחמורים. אף אחד לא יפגע בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הוריתי לאנשי משרדי לזמן את שגריר ברזיל לשיחת נזיפה מחר".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר גם הצטרף לגינויים: "דבריו הבזויים של נשיא ברזיל מעוררים קבס, אך אינם מפתיעים כלל, כאשר מדובר בנשיא מושחת, תומך נלהב של ארגון ה-BDS אשר בחמאס רואים בו ידיד קרוב. מדינת ישראל וצה"ל נלחמים בעזה מלחמה מהמוצדקות ביותר, שום מנהיג אנטישמי לא יגיד לנו כיצד לפעול להחזרת הביטחון לעם המופלא שלנו".