מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו וגנץ בהחלטה משותפת - רק כך תוכל לקום מדינה פלסטינית

הממשלה אישרה פה אחד את ההחלטה ההצהרתית בעניין מדינה פלסטינית עתידית, כאשר שרי המחנה הממלכתי לוקחים חלק בישיבה לאחר מספר שבועות. למרות ההחלטה - כך יוכל להתנהל משא ומתן על מדינה פלסטינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 12:31 ט באדר א'

נתניהו וגנץ בהחלטה משותפת - רק כך תוכל לקום מדינה פלסטינית
נתניהו בישיבת ממשלה, ארכיון, צילום: Miriam Alster,Flash90

במהלך ישיבת הממשלה, הוחלט פה אחד לאשר את ההצהרה בעניין התנגדות ישראל לתכתיבים בין לאומיים, בנוסח הבא:

  1. ישראל דוחה על הסף תכתיבים בין-לאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים.
  2. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה–7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום.

על השמועות שהסכים למדינה פלסטינית - "פייק ניוז"

בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו אמר: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים". ברקע האזהרות מהעולם לגבי כניסה צבאית לרפיח, ושאלת "היום שאחרי", ראש הממשלה התייחס לשמועות כי הסכים להכיר במדינה פלסטינית בתמורה לנורמליזציה עם סעודיה וקרא להם "פייק ניוז".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה צילום: וידיאו: איתי בית-און / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

נתניהו: "אני בטוח שההחלטה תזכה להסכמה רחבה"

"לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית" אמר נתניהו, "אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד".

ביידן ונתניהו בישראל, אוקטובר 2023

ביידן ונתניהו בישראל, אוקטובר 2023, צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה: "הסדר - רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים"

"הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים" ציין נתניהו, "ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".