מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מה שקרה פה הוא מטורף": הסרטון האחרון של המג"ד שנפל

לאחר נפילתם של שלושת לוחמי גדוד 630, ביניהם גם המג"ד עצמו - נתנאל יעקב אלקובי, נחשף הסרטון האחרון בו הוא מדבר עם חיילי הגדוד. "גאה בכם ואוהב אתכם, עשיתם את המשימה בצורה מדהימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 12:04 ט באדר א'

"מה שקרה פה הוא מטורף": הסרטון האחרון של המג"ד שנפל
נתנאל אלקובי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

במהלך קרב מול מחבלים בתחילת שבוע שעבר, נפלו שלושה מלוחמי גדוד 630 בעקבות פיצוץ בתוך מבנה: מפקד הגדוד, סא"ל (מיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד, רס"ן (מיל׳) יאיר כהן ז"ל ולוחם מילואים בגדוד, רס"ל (מיל׳) זיו חן ז"ל. באותה התקרית גם נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים. נתנאל אלקובי ז"ל צולם לפני נפילתו בשיחה לחייליו: "גאה לפקד עליכם ואוהב אתכם"

סא"ל נתנאל אלקובי בשיחה עם לוחמי הגדוד לפני נפילתו צילום: דובר צה"ל

לוחמי הגדוד נלחם עם מחבלים רבים

לוחמי גדוד המילואים 630 לחמו בשבועות האחרונים לחימה עיקשת בקרבות עם מחבלים, פשיטות על תשתיות טרור והשמדת תוואי תת קרקעי במרחב חאן יונס. במהלך לחימתם הגדוד הוביל מבצעים גדודיים ונלחם במבצעים חטיבתיים תחת צוות הקרב החטיבתי 646.

נתנאל אלקובי ז"ל וחיילים

נתנאל אלקובי ז"ל וחיילים צילום: דובר צה"ל

הגדוד ביצע פעילויות חוצות גדר במסירות ומקצועיות רבה

הלוחמים פעלו בחודשים שעברו מתחילת הלחימה ועד לשבועות האחרונים תחת החטיבה הדרומית באוגדת עזה וביצע משימות רבות של הגנה על העוטף והתקפה במרחב האבטחה. הגדוד הינו חלק בלתי נפרד מהחטיבה הדרומית ומההגנה על ישובי העוטף. הגדוד, בפיקודו של סא"ל אלקובי ז"ל קפץ כבר בשבעה באוקטובר, התייצב בגזרת עוטף עזה ונפרס בין היישובים.

"משלימים את המשימה עד לניצחון"

רס"ן דור, סגן המפקד של גדוד 630, דיבר אל חייליו לאחר נפילתו של נתנאל ושיתף בתחושות המעורבות: "מצד אחד אני מאוד גאה לקחת פיקוד על חבורה של לוחמים שכזאת, ומצד שני מאוד עצוב. זה לא סוד שנתי המפקד האהוב שלנו וגיבור ישראל נפל היום בקרב. משלימים את המשימה עד הניצחון".

הקלטה של סגן מפקד גדוד 630, רס"ן דור, בשיחה עם חיילי הגדוד לאחר נפילת המג"ד צילום: דובר צה"ל