מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: מניעת פעולה ברפיח משמעותה הפסד במלחמה

נתניהו במסיבת עיתונאים: "הלחץ הצבאי שלנו עובד. דרישות חמאס הזויות. משמעותן הן אחת - תבוסה לישראל, לא נסכים להם" | על הסדר מדיני עם הפלסטינים אמר: "לא ניכנע לתכתיבים בין-לאומיים למען הסדר עתידי עם הפלסטינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/24 20:06 ח באדר א'

נתניהו: מניעת פעולה ברפיח משמעותה הפסד במלחמה
צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בה התייחס לפיגוע שהתרחש בחמישי שעבר, למלחמה במספר החזיתות, למבצע שחרור שני החטופים ולקשר עם מנהיגי העולם. "הלחץ הצבאי שלנו עובד", אמר.

נתניהו בעזה

נתניהו בעזה, צילום: אבי אוחיון / לע"מ

נתניהו: "נמשיך להילחם עד שנשיג את כל יעדי המלחמה"

נתניהו המשיך ואמר: "הפיגוע בראם מזכיר לנו שכל הארץ חזית - המרצחים לא באים רק בעזה. חייבים להמשיך עד לסוף, עד לניצחון, עד לחיסול החמאס. יש לנו דור מופלא, וכמה גדול החוב שלנו כלפיו. בזכותם נמשיך להילחם עד שהשיג את כל יעדי המלחמה". בהמשך, התייחס נתניהו למבצע ההרואי בו חולצו שני החטופים מבית מרפיח: "בתוך שניות שמעתי בקשר 'היהלומים בידינו', וכולנו שחררנו אנחת רווחה. אישרתי את המבצע כי אני מאמין בלוחמים שלנו".

"דרישות חמאס - הזויות"

עוד אמר נתניהו, כי "אנחנו פועלים בלחץ צבאי חזק ומשא ומתן מאוד תקיף. כך נמשיך לפעול עד שנשחרר את כולם. זה מחייב עמידה איתנה. עד לרגע זה הדרישות של חמאס הן הזויות. משמעותן הן אחת - תבוסה לישראל. לא נסכים להם. כשחמאס ירד מהדרישות הללו, נוכל להתקדם. אינינו שוכחים ולו לרגע את המחויבות שלנו לכל החטופים".

בהמשך פנה לתושבי הדרום והצפון, ואמר: "ממשלת ישראל מחויבת להחזיר אתכם לביתכם בביטחון. בדרום אנחנו קרובים לזה, בצפון נעשה זאת או בדרך מדינית או בדרך צבאית". בדרך לניצחון אנחנו משלמים מחיר יקר.

פטרול צבאי ברחובות שדרות, חרבות ברזל

פטרול צבאי ברחובות שדרות, חרבות ברזל , צילום: Gili Yaari/Flash90

"מי שרוצה למנוע מאתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה"

הלחץ הצבאי שלנו עובד, אנחנו סוגרים על מעוז החמאס חאן יונס. לא נעצור עד שנמוטט את כל גדודי החמאס. זה תנאי הכרחי לניצחון במלחמה ולא נוותר עליו. לא רחוק היום שלא יהיה למחבלי חמאס מפלט". עוד התייחס נתניהו לקשר עם מנהיגי העולם בתקופה זו: "שלשום שוחחתי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כל יום אני משוחח עם מנהיגי העולם ואמרתי להם שישראל תלחם עד להשגת הניצחון המוחלט. וזה כולל גם פעולה ברפיח. מי שרוצה למנוע מאתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה".

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"לא ניכנע לתכתיבים בין-לאומיים למען הסדר עתידי עם הפלסטינים"

"אנחנו עם חפץ חיים, נשמיד את הרוע. הסדר יושג רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים. ישראל בראשותי לא תיתן יד להקמת מדינה פלסטינית. לא ניכנע לתכתיבים בין-לאומיים למען הסדר עתידי עם הפלסטינים", אמר, והוסיף לסיום: "יחד נלחם ובעזרת ה' ננצח".