חודש לפני הבחירות - יריבו של פוטין מת בכלא: "שאלות מאוד קשות"

יריבו המר של הנשיא פוטין ומוביל המחאות נגדו, אלכסיי נבלני, מצא את מותו בכלא הרוסי - חודש לפני הבחירות במדינה. דובר הקרמתין: "דבר מותו דווח לנשיא פוטין, שירות בתי הסוהר נוקט בכל הפעולות הנדרשות במצב זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 15:11 ז באדר א'

חודש לפני הבחירות - יריבו של פוטין מת בכלא: "שאלות מאוד קשות"
אלכסיי נבלני בהפגנה, צילום: Jonas Petrovas,Shutterstock

מנהיג האופוזיציה הרוסית ומסמליה הבולטים ביותר, אלכסיי נבלני, מת היום (ו') בכלא הרוסי, כך הודיע דובר הקרמלין. בהודעה שהעביר הדובר, דמיטרי פסקוב, נמסר כי: "דבר מותו דווח לנשיא פוטין, שירות בתי הסוהר נוקט בכל הפעולות הנדרשות במצב הזה". גורמים שליוו את נבלני בכלא הרוסי מסרו כי מתנגדו של וטין לא דיווח לאחרונה על בעיות בריאותיות כלשהן.

התקשורת הרוסית: נבלני סבל מקריש דם - מת לאחר שחש ברע

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, נבלני בן ה-47 סבל מקריש דם, ולאחר שלא חש בטוב במהלך צעידה בבית המאסר הוא איבד את הכרתו באופן מיידי. לפי הדיווחים, הרופאים ששהו במקום ניסו לבצע בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. עוד דווח כי הוקמה ועדה מקצועית לבחינת נסיבות מותו.

מזכ"ל נאט"ו: "לרוסיה יש שאלות מאוד קשות לענות עליהן"

במערב יש מי שחושדים כי הקרמלין אחראי למותו של מנהיג האופוזיציה רגע לפני הבחירות ומזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג אמר כי "לרוסיה יש שאלות מאוד קשות לענות עליהן". דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, התייחסה להאשמות: "עדיין אין ממצאים של הרופאים - אך במערב כבר יודעים הכול".

נבלני שרד ניסיון הרעלה לפני ארבע שנים

כזכור, לפני ארבע שנים, נבלני הורעל באמצעות גז עצבים במהלך טיסה למוסקבה ואושפז במצב קשה. הוא פונה לבית חולים באומסק, בו הורדם. חודש לאחר מכן הודיעה ממשלת גרמניה שיש לה "ראיות חד משמעיות" לכך שנבלני הורעל על ידי גז נוביצ'וק וזאת לאחר בדיקות במעבדה צבאית גרמנית. בהמשך הודיעו הרופאים שהוציאו את נבלני מהתרדמת וכי מצבו השתפר.