דיווח ב-NBC: המתקפה החריגה של ארה"ב נגד צבא איראן

דיווח ב-NBC: ארה"ב ערכה לאחרונה מתקפת סייבר נגד ספינה משא איראנית בים האדום שהוסבה לספינת ריגול מתקדמת וסייעה לחות'ים בתקיפת ספינות משא בים האדום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 23:18 ו באדר א'

דיווח ב-NBC: המתקפה החריגה של ארה"ב נגד צבא איראן
תקיפה, אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

ארה"ב ביצעה לאחרונה מתקפת סייבר נגד ספינה צבאית איראנית שאספה מודיעין על ספינות מטען בים האדום ובמפרץ עדן, כך נחשף הערב ב-NBC מפי שלושה גורמים אמריקאים. לפי הדיווח מתקפת הסייבר נועדה לעכב את יכולתה של הספינה האיראנית לספק מודיעין עבור החות'ים לצורך שיגור טילים ומזל"טים לעבר ספינות משא בים האדום, כך לפי אותם מקורות.

הספינה העבירה מידע מודיעני לחות'ים בתימן

פקידים אמריקאים הסבירו כי איראן משתמשת בספינה כדי לספק מידע ממוקד לחות'ים שנועד לייעל את יכולותיהם בתקיפת הספינות. על פי אותם פקידים מתקפת הסייבר בוצעה לפני יותר משבוע ונעשתה במסגרת התגובה של ארה"ב למתקפת המל"טים האיראנית על גבול סוריה ירדן שגרמה למותם של שלושה חיילים אמריקאים אמריקאים בסוף החודש שעבר ופצעה עשרות אחרים.

ספינת משא

ספינת משא צילום: Nickolay Khoroshkov,Shutterstock

ביידן הבטיח: "אנחנו נפעל נגד האחראים בזמן ובאופן שנבחר"

כזכור, לאחר המתקפה האיראנית הגיב הנשיא ביידן: "ליבה של אמריקה כבד היום. אתמול בלילה שלושה אנשי הכוחות האמריקנים נהרגו במתקפת מל"ט בצפון מזרח ירדן, סמוך לגבול סוריה. ביידן הוסיף: "מיליציות הנתמכות על ידי איראן אחראיות למתקפה - אנחנו נפעל נגד האחראים בזמן ובאופן שנבחר".