ראיון הצעד הבא של צו 9: "לא הגיוני שאנשים ימשיכו לצקצק"

אחרי החשיפה אודות העברת אפודים וקסדות לעזה, ספי בן חיים, תושב נתיבות וממייסדי צו 9, משיב בראיון עם "חדשות כיפה" לטענות המתפ"ש וחושף את הצעדים הבאים: "ישראל היא השרשרת הלוגיסטית של חמאס. למה אני מגיע עם 200 איש ולא עם 200,000 איש?"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/02/24 18:20 ו באדר א'

הצעד הבא של צו 9: "לא הגיוני שאנשים ימשיכו לצקצק"
צו 9 חוסמים את כרם שלום, ינואר 2023, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

תנועת צו 9, המובילה את חסימת משאיות הסיוע שעוברות מישראל לעזה, חשפה אמש (ד') כי בראשית השבוע נתפסו במעבר כרם שלום אפודים וקסדות שהיו אמורים להיכנס לרצועה. "הוכחה נוספת וזועקת לשמים שמאות המשאיות המעוברות מדי יום אינן סיוע הומניטרי", זעקו בתנועה. ספי בן חיים, ממייסדי צו 9, משיב היום (ה') בראיון עם "חדשות כיפה" לטענות מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומספר על התכנונים להמשך.

אפוד המועבר לרצועה

אפוד המועבר לרצועה | צילום: צו 9

קסדה המועברת לרצועה

קסדה המועברת לרצועה | צילום: צו 9

כאמור, בתנועה זעמו וכתבו כי "מדובר בתחמושות ואספקה שמדינת ישראל מעבירה באמצע מלחמה לארגון הטרור חמאס. השיירה הארוכה נוסעת הישר לידיים המגואלות בדם אחינו". במתפ"ש, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הגיבו לטענות וכתבו כי "בניגוד לנטען, לא מדובר בסיכול ניסיון הברחת ציוד לרצועת עזה. באחרונה, פנה הצלב האדום בבקשה להכניס ציוד מיגון אישי, אפודים וקסדות, לצוותים הזרים בלבד. הבקשה עודנה מצויה בבחינה של גורמי ביטחון, ומשכך הציוד מוחזק לעת עתה במעבר".

ספי בן חיים, ממייסדי צו 9: "ישראל היא השרשרת הלוגיסטית של חמאס"

משפחת בן חיים מנתיבות, ספי ורעות, הם הרוח החיה מאחורי צו 9, כשרק בחודש כסלו האחרון הם חבקו בת. יחד איתה הם הגיעו וחסמו הם המשאיות - והפכו לתנועה. בן חיים מסביר כי ברגע שחמאס הוא הריבון הרצועה, אין אפשרות להפריד בין הסיוע שנכנס וגם האפודים והקסדות יגיעו לידיי ארגון הטרור. "אין גוף שלוקח אחריות על הסיוע, ומה שאנחנו לצערי עושים זה לחזק את ידיו של חמאס. הוא הריבון ברצועה, וכדי שחמאס יפסיק לפעול צריך לנתק לו את שיירת האספקה הלוגיסטית. היום מדינת ישראל היא השרשרת הלוגיסטית של חמאס. מעט מאוד מהסיוע הזה מגיע לעזתים".

בני הזוג בן חיים עם התינוקת הטרייה

בני הזוג בן חיים עם התינוקת הטרייה | צילום: באדיבות המצולמים

ומה נענה לאמריקאים?

"דבר ראשון, אם רוצים להעביר סיוע לעזתים צריך לחשוב על דרך שבה הסיוע לא מגיע לידיים של חמאס. דבר שני, סוגיית החטופים תלויה בזה. אם אנחנו רוצים לשחרר אותם אנחנו צריכים שהעזתים יתקוממו נגד חמאס. עם שבע לא מתקומם, עם רעב מתקומם. העסקה הראשונית הייתה בעקבות הניתוק: לא היה אוכל, לא מים, לא דלק. הם הרימו ידיים. מצור אמיתי ואפקטיבי יעשה את העבודה".

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון | צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

"אני בוגר גוש קטיף, לא עזר שנתנו ידיים מירושלים עד הגוש"

בראייה כללית יותר, משתף בן חיים במבט שלו על התנועה. "מבחינתי התנועה היא הצלחה, ויש לנו עוד דרך ארוכה. אנחנו מנסים ללכת על מאבקים אפקטיביים. מאבקים שהם תחת קונצנזוס של ימין ושמאל ומאבקים עם אפקטיביות למעשה בשטח. אנחנו מתכננים גם לפעול אקטיבית נגד אונר"א ולפעול אקטיבית לייצר מציאות ביטחונית שקטה בדרום".

איך מייצרים מחאה אפקטיבית?

"אני לא הולך עם שלטים ברחוב. אני בוגר גוש קטיף, לא עזר שנתנו ידיים מירושלים עד הגוש. אני רוצה להביא את כל עם ישראל לפה, לא הגיוני שאנשים ימשיכו לצקצק מתחת ללשון כשיש להם משהו אמיתי ואפקטיבי לעשות. למה אני מגיע עם 200 איש ולא עם 200,000 איש? אנחנו צריכים להראות לכל העולם שהעם לא מסכים שיעברו משאיות לידיי החמאס".

(חסימה של צו 9 בכרם שלום בחודש שעבר)