מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עסקה בדרך? 42 ימי הפוגה, שחרור מחבלים ומאות משאיות אספקה ביום: המגעים לעסקת חטופים מתחממים

לפי מקור בחמאס, התשובה הישראלית האחרונה בנוגע לעסקה אינה כוללת התחייבות לסיום הלחימה ולא לנסיגה מכל חלקי הרצועה. חמאס דורש שחרור מחבלים, הפוגה והכנסת אספקה שוטפת | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 10:45 ו באדר א'

42 ימי הפוגה, שחרור מחבלים ומאות משאיות אספקה ביום: המגעים לעסקת חטופים מתחממים
המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

ברקע הדיווחים על מגעים לעסקת חטופים נוספת, מקור מסר היום (ה') לאל-מיאדין הלבנוני, כי התשובה הישראלית האחרונה בנוגע לעסקה אינה כוללת התחייבות לסיום הלחימה ולא לנסיגה מכל חלקי הרצועה. עוד אמר המקור, כי ישראל הציעה שתשחרר שלושה אסירים מהכלא הישראלי כנגד כל חטוף ישראלי בפעימה הראשונה, ובנוסף מספר מחבלים נוספים השפוטים לתקופות מאסר ארוכות.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

42 יום הפוגה ואספקה שוטפת

עוד נטען לפי המקור, כי בפעימה הראשונה של העסקה, ההפוגה הראשונה תימשך 42 יום, ובפעימה השנייה ההפוגה תימשך 30 יום. בנוסף, לפי הדיווח, ישראל תאפשר הכנסת 500 משאיות של אספקה ביום לרצועה, יחד עם קרוואנים ואוהלים. בהמשך הדיווח נאמר כי ישראל תאפשר הוצאת 50 פצועים מדי יום מן הרצועה וכן יציאתם של בני 50 ומעלה.

נתניהו התנגד לשלוח משלחת ישראלית לשיחות המשך

כזכור, השיחות בקהיר לגבי עסקת חטופים מסתמנת נמשכות, זאת על רקע הפרסום אמש כי ראש הממשלה נתניהו לא אישר לשלוח משלחת ישראלית לשיחות המשך שאנשי המודיעין המצרי רצו לקיים בנושא העסקה.

"עסקה שתעצור את המלחמה ותשחרר אלפי מחבלים עם דם על הידיים, תביא את הטבח הבא"

פורום תקווה המאגד משפחות חטופים מסר הבוקר: "פורום תקווה מחזק את כל מקבלי ההחלטות, ראש הממשלה, חברי קבינט המלחמה, השרים ואנשי המשלחת למו"מ, בעמידתם האיתנה והחזקה במו"מ, יחד עם הדרישה הלא מתפשרת לעסקה שתכלול את כלל החטופים. דווקא בימים שאנחנו רואים את סינוואר נמלט במנהרות, ויש פחד גדול מצד החמאס לפעולה ברפיח, רק המשך הלחץ ופגיעה אנושה במחבלים יביא למצב בו ישוחררו כלל החטופים. עסקה שתעצור את המלחמה ותשחרר אלפי מחבלים עם דם על הידיים, תביא את הטבח הבא ואת החטיפה הבאה, וזה צריך לעמוד לנגד עיננו בכל עת".