מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משפחות החטופים בקבר יהושע בן נון: "המתנה שלנו גנוזה אי שם במעמקי עזה"

משפחות חטופים ונופלים נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון שבכיפל חארס בשומרון, לתפילה המונית להחזרת החטופים ולניצחון ישראל. אליהו ליבמן שבנו חטוף: "עם ישראל יזכה לכבוש את כל ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 10:07 ו באדר א'

משפחות החטופים בקבר יהושע בן נון: "המתנה שלנו גנוזה אי שם במעמקי עזה"
הנואמים בתפילה, צילום: מועצה אזורית שומרון

אלפי בני אדם ובניהם משפחות חטופים ונופלים נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון שבכיפל חארס בשומרון, לתפילה המונית להחזרת החטופים, לניצחון מדינת ישראל במלחמה ולרגל ליל ההילולא של משה רבנו שיהושע בן נון היה תלמידו.

אליהו ליבמן: "אנחנו צריכים אחדות ישראל"

אליהו ליבמן, אביו של אליקים ליבמן, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר וראש מועצת קריית ארבע חברון אמר: "אנחנו צריכים אחדות ישראל, כולם ביחד: חרדים ודתיים לאומיים וחילונים ומסורתיים – כל עמ"י ביחד. ככל שנרבה אהבת ישראל ואחדות ישראל ונפיל את החומות כמו אצל יהושע – נזכה בע"ה גם שעמ"י כולו יזכה לכבוש את כל ארץ ישראל".

אליהו ליבמן ויוסי דגן

אליהו ליבמן ויוסי דגן צילום: אביחי כדורי

דיצה אמו של החטוף אבינתן אור הוסיפה: "פעמיים בחיים חיללו שבת במשפחה שלנו: הפעם הראשונה היתה כשנסעתי ללדת את אבינתן, והפעם השניה שחיללו שבת במשפחה היתה כשנסעו אלי להודיע לי שאבינתן חטוף. עכשיו כשהמתנה שלנו גנוזה אי שם במעמקי עזה אנחנו מתפללים לה' כמו שחנה התפללה בשילה – "גם אנוכי השאלתיהו לה'". הוא בינתיים הושאל אצל ה', אבל אנחנו מצפים שה' יחזיר אותו ויחזיר את כולם הביתה בריאים ושלמים".

יוסי דגן: "עם ישראל נמצא במערכה כבדה והיסטורית על עצם קיומו"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נאם אף הוא ואמר: "עם ישראל נמצא במערכה כבדה והיסטורית על עצם קיומו, על החיים היהודיים שלנו בארץ ישראל, ועל עצם קיומו של העולם כעולם תרבותי. אנחנו עומדים כאן בקברו של יהושע בן נון, בציונו של הרמטכ"ל היהודי הראשון, של כובש הארץ, ואנחנו אומרים: עלה נעלה כי וירשנו את הארץ, כי יכול נוכל". הרב יהושע שני, אביו של סרן אורי שני הי"ד שנפל בקרב בכיסופים ב-7 באוקטובר נשא תפילה לשלום החטופים.