מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביטול סימון מוצרים מיו"ש כ"תוצרת ישראל": נחשפה החבילה שביידן שקל נגד ישראל

על רקע הפרסום לפיו ארה"ב מתנגדת ללחימה עוצמתית של ישראל ברפיח שברצועת עזה, דווח כי בחודש שעבר, הממשל האמריקני שקל לחוקק חבילה שתגרום ללחץ על ישראל - מה שטרם מומש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 08:59 ו באדר א'

ביטול סימון מוצרים מיו"ש כ"תוצרת ישראל": נחשפה החבילה שביידן שקל נגד ישראל
ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

כבר שבועות רבים שמערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתוחה ועוברת מהמורות. כעת, על רקע הפרסום לפיו ארה"ב מתנגדת ללחימה עוצמתית של ישראל ברפיח שברצועת עזה, היחסים שוב מתחממים. בדיווח שפורסם הבוקר (ה') ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי, נכתב כי בחודש שעבר, הממשל האמריקני שקל לחוקק חבילה שנועדה לשלוח מסר של אי שביעות רצון לישראל, דבר שטרם מומש.

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל

תקיפות ישראליות ברפיח במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ביטול סימון מוצרים מיו"ש כ"תוצרת ישראל"

לפי ה"וול סטריל ג'ורנל", החבילה כוללת שינוי דרמטי של מדיניות טראמפ ונוגעת בשני תחומים: אחד נוגע להפסקת תיוג מוצרים שיוצרו ביהודה ושומרון על ידי ישראל כ"תוצרת ישראל", ואחר שנוגע לעניין שנקבע בתקופת טראמפ כי יישובי יהודה ושומרון כבר אינם מהווים הפרה של החוק הבינלאומי. עוד נאמר בכתבה, כי גורמים אמריקאים אמרו שהם שוקלים גם להטיל סנקציות על שני חברי כנסת - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. בסופו של דבר, ממשל ביידן החליט שלא לממש את ה"חבילה" ו"רק" לחוקק סנקציות נגד ארבעה מתיישבים ישראלים, דבר שגרר לא מעט תגובות ישראליות זועמות.

יהודה ושומרון. אילוסטרציה

יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ממשל ביידן מקדם הקמת מדינה פלשתינית

העניין קורה גם על רקע הדיווח כי ממשל ביידן ומדינות במזרח התיכון מקדמות הסכם שלום ארוך טווח בין ישראל לפלשתינים שיכלול הקמת מדינה פלשתינית לפי לוח זמנים מסודר. כך לפי דיווח שמתפרסם הבוקר בעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, התוכית עשויה להיחשף כבר בשבועות הקרובים, אולי אף במקביל להפסקת אש.