מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החטופה ששוחררה משחזרת: "דיברתי עם סינוואר, אי אפשר שלא לזהות את הגמד הזה"

מרגלית מוזס, ששוחררה משבי החמאס ופגשה את סינוואר במנהרות, מספרת על השבי. סינוואר אמר ביהירות גדולה: "אל תפחדו, פה יטפלו בכם ויתנו לכם אוכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 22:33 ה באדר א'

החטופה ששוחררה משחזרת: "דיברתי עם סינוואר, אי אפשר שלא לזהות את הגמד הזה"
המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

בראיון שעשתה העיתונאית לי נעים ב-N12 עם החטופה מרגלית מוזס ששוחררה משבי חמאס, מוזס משתפת על האסטרטגיה ליצור קשר אישי עם המחבלים, על הרגע בו "חינכה" את אחד מהם שאמר לה להיות בשקט, ועל הרגע בו פגשה את יחיא סינוואר: "ודאי שראיתי אותו", היא מספרת, "אי אפשר שלא לזהות את הגמד הזה".

"סינוואר מאוד יהיר"

עוד היא סיפרה כי סינוואר בא אל החטופים ששהו איתה עם חבורה של אנשים ושאל אם הם יודעים מי הוא. "כן, אתה יחיא סינוואר", סיפרה. הוא אמר: "נכון, אל תפחדו, פה יטפלו בכם ויתנו לכם אוכל". מוזס מספרת כי הוא היה מאוד יהיר.

"למחרת הוא הפך להיות כמו כלבלב"

עוד מספרת מוזס, כי מחבל חמאס ששמר עליה אמר לה: "יאללה יאללה אוסקוט". בתגובה היא ענתה לו: "אה? פה כולנו חברים. אנחנו לא צועקים אחד על השני". בתגובה הוא ענה לה "אני לא". מוזס ענתה גם על זה ואמרה בנחישות: "לא אומרים יאללה יאללה לאישה בת 77, ולא אומרים לה אוסקוט. למחרת הוא הפך להיות כמו כלבלב. רק הייתי צריכה להסתכל בכיוון שלו והוא ישר אמר מה את צריכה, מה את רוצה שאני אעשה? התווכחתי איתם, אמרתי להם מה לעשות ואיך לעשות. בהתחלה הם קראו לי 'קפטן מרגרט'. אמרתי 'אני לא מרגרט, אני מרגלית'".

מחבל חמאס במנהרות

מחבל חמאס במנהרות בעזה, צילום: Attia Muhammed/Flash90

"אברהם היה לפני 5000 שנה ומוחמד רק לפני 1500 שנה"

בהמשך מספרת מוזס כי מחבלי החמאס אמרו לה שישראל שלהם. "שאלתי אותם למה? אתם מאמינים באברהם, יצחק, יעקב, ולכן זו הארץ שלנו". בתגובה ענו לה כי מוחמד טוען בקוראן שישראל שלהם. מוזס ענתה תשובה מוחצת: "מתי היה אברהם? לפני 5000 שנה, ומוחמד היה לפני 1500 שנה". "הם לא ידעו מה להגיד לי על זה", היא מספרת.