מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מנסה לקדם אינתיפאדה שלישית: מרוואן ברגותי מתסיס את השטח מהכלא

מתסיס במספר דרכים על מנת לגרום לרצח יהודים מתוך הכלא: מרואן ברגותי, מבכירי ארגון פת"ח, שמרצה מספר מאסרי עולם בכלא הישראלי בגין רצח ישראלים, הועבר מכלא עופר לכלא אחר בגלל חשש בטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 21:10 ה באדר א'

מנסה לקדם אינתיפאדה שלישית: מרוואן ברגותי מתסיס את השטח מהכלא
מרואן ברגותי, צילום: Flash90

המחבל מרואן ברגותי, מבכירי ארגון פת"ח, מרצה מספר מאסרי עולם בכלא הישראלי בגין רצח ישראלים. רבים ברשות הפלסטינית רואים אותו כמנהיגם, הועבר היום (ד') מכלא עופר לכלא אחר והושם בהפרדה. כך לפי פרסום של יוסי אלי.

הסיבה למעבר: בזמן המלחמה התקבל מידע בשירות בתי הסוהר לפיו ברגותי מנסה לעורר אינתיפאדה שלישית. ברגותי מתסיס את השטח ברשות הפלסטינית בכמה ערוצים. הדבר הופך למסוכן יותר כשמבינים שחודש הרמאדן עומד להתחיל, דבר שגורם לכוחות הביטחון להיות בדריכות על הנעשה בשטח.

מחבלי נוחבה בכלא

מחבלי נוחבה בכלא צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מחבלי נוחבה בכלא

מחבלי נוחבה בכלא צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נזכיר כי לפני כחודש עתר ברגותי לבית המשפט באמצעות עורך הדין אביגדור פדלמן. בעתירה דרש להוציא אותו מאגף ההפרדה שאליו הועבר וטען כי אנשי שב"ס מתנכלים לו. עוד טען ברגותי, כי בחודש דצמבר סוהרים נכנסו לתאו שבכלא עופר, אזקו אותו בידיים וברגליים והכריחו אותו ללכת כפוף.

ברגותי טוען כי הועבר לצינוק, קיבל איומים והוכה

לטענתו, לאחר מכן מנהל הכלא הכה אותו, איים עליו כי "יפרק" אותו והעביר אותו לצינוק בכלא איילון למשך חמישה ימים. כמו כן, ברגותי האשים כי סוהרים לקחו לו את המזרון עליו ישן, וכן האשים כי האוכל אותו מקבל אינו מזין דיו.