מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אם המחדל היה קורה כשאנחנו בממשלה: אחרי יומיים היו יוצאים לבחירות"

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר שלא צלחה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות תקפה את הממשלה בראיון לעמית סגל כיו"ר חברת נדל"ן על הכנסת פועלים פלסטיניים: "פופוליזם זול של אנשים שלא מבינים כלום במגזר העסקי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 20:31 ה באדר א'

"אם המחדל היה קורה כשאנחנו בממשלה: אחרי יומיים היו יוצאים לבחירות"
איילת שקד ועמית סגל, צילום: עידן גרוס

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, התייחסה במהלך ראיון לעמית סגל היום (ד') בכנס של וועידת מרכז הבנייה למצב הפוליטי ואמרה: ''טרם החלטתי אם להתמודד לכנסת ה-26. אנחנו לא באמת יודעים מתי יהיו בחירות. אני חושבת שצריך לקבוע בהסכמה מועד לבחירות בסוף השנה, אבל אם זה יקרה – קשה לדעת. לכן כרגע אני מתמקדת בבנייה".

נזכיר כי שקד מכהנת כיו"ר הדירקטוריון של חברת "קרדן נדל"ן" אחרי שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. מתוקף תפקידה, עמית סגל שאל לדעתה בנוגע לעובדה כי כבר חצי שנה שהממשלה לא החליטה כלום בנוגע לסוגיית העובדים הפלסטיניים: "'זה לא סביר, זה חוסר הבנה משווע. זה פופוליזם זול של חלק מחברי הממשלה שרובם מעולם לא עבד במגזר הפרטי והם לא מבינים מזה לנהל חברה ולבנות את מדינת ישראל שגם ככה יש מלא קשים אז גם עכשיו אין פועלים, גם ככה היה חוסר אז עכשיו יש עוד יותר. יש כמה פתרונות וכרגע אף אחד מהם לא מיושם" אמרה שקד.

"היום מבינים שמה שמגיע לאונרא הולך לטרור כי אונרא =חמאס"

בהמשך הראיון, סגל ביקש את התייחסותה למחדל ה7.10: ''אם היינו בממשלת השינוי וזה היה קורה, ונתניהו היה באופוזיציה, יומיים אחרי ה7.10 היינו יוצאים לבחירות. אני חושבת שכן צריך לשבת על רצועת הביטחון ולא להכניס סיוע ובטח לפזר אותו ברצועה ללא פיקוח שכך הוא מגיע לחמאס".

שקד אמרה כי לדעתה התפקיד הכי חשוב של ראש הממשלה ושל הקבינט הוא להסביר לאמריקאים שיש דרכים אחרות להכניס את הסיוע: "אפשר לעשות מרכזים הומניטריים ולהכניס את הסיוע לשם. היום מבינים שמה שמגיע לאונרא הולך לטרור כי אונרא =חמאס. כל נושא הסיוע היה חייב להתנהל אחרת כי ברגע שחמאס קיבל את הסיוע ושולט הרבה יותר קשה למוטט אותו" אמרה שקד.

"ברגע שאתה נסוג מרצועת עזה, חמאס חוזר"

עוד הוסיפה שקד, כי לדעתה חייבים למצוא דרך לטפל בציר פילדלפי ומעבר רפיח: "זה ציר פרוץ ומעבר נשק איראני לרצועה. צריך להחליט מה עושים בכלל עם רצועת עזה כי ברגע שאתה נסוג החמאס חוזר. בנוסף, לדעתי זו טעות לדבר על התיישבות ברצועה. כיום יש בציבור הישראלי קונצנזוס מוחלט על 2 מטרות: מיטוט החמאס והחזרת החטופים. כשמכניסים לשיח מדינה פלסטינית שאני מתנגד לה כי זו טעות והתיישבות ברצועה זו טעות שאסור להיגרר אליהן. לפעול רק במטרות שכל העם מאוחד סביבן".