מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רצח עם, חטיפה, אלימות מינית ועינויים: משפחות החטופים בתביעת ענק בבית הדין בהאג

עצרת תמיכה במשפחות החטופים התקיימה מחוץ לבית הדין הפלילי בהאג. אחת המטרות: הגשת תלונה כנגד ראשי חמאס שביצעו את זוועות ה-7 באוקטובר | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 20:29 ה באדר א'

רצח עם, חטיפה, אלימות מינית ועינויים: משפחות החטופים בתביעת ענק בבית הדין בהאג
המשפחות בעצרת,, צילום: מטה משפחות החטופים

על רקע דיווחים על מגעים לעסקת חטופים, מאות בני אדם השתתפו היום (ד') בעצרת תמיכה במשפחות החטופים מחוץ לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בתוך כך, המשפחות הגיעו במטרה להגיש תלונה בת 1,000 דפי עדות נגד ראשי חמאס שביצעו את זוועות ה-7 באוקטובר. התלונה כוללת עדויות על רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית, עינויים, ועוד.

המשפחות בעצרת,

המשפחות בעצרת, צילום: מטה משפחות החטופים

אשת החטוף: "היום הוא ולנטיין, ובעלי אוהד, אהבת חיי ואבי ילדיי, עדיין בשבי"

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים שהתקיימה לפני מספר חודשים, זאת לאחר שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם בעלה אוהד, שמוחזק עדיין ברצועה, אמרה מחוץ לבית הדין כי "היום הוא ולנטיין, ובעלי אוהד, אהבת חיי ואבי ילדיי, עדיין בשבי".

המשפחות בעצרת,

המשפחות בעצרת, צילום: מטה משפחות החטופים

"העולם לא יכול להישאר בשקט"

גל דלאל, אחיו של גיא דלאל, ששרד את הטבח במסיבת הנובה אך נחטף לעזה, אמר בעצרת: "גם אני הייתי במסיבה. אחי הקטן חיכה לי שם והיה נרגש לראות אותי. זה היה הפסטיבל הראשון שלו. המאבק נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס הוא לא רק של מדינת ישראל, אלא של כל העולם. העולם לא יכול להישאר בשקט. הקהילה הבינלאומית חייבת להתערב ולהפעיל לחץ. לחטופים אוזל הזמן, הם צריכים טיפול רפואי, אנחנו צריכים את עזרת העולם להציל את חייהם".