מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמ"ר עמר שרה בנג'ו נהרגה משיגור לצפון הארץ - הרמטכ"ל: "לחשוב מוכנות למלחמה"

סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 869, 'עוצבת הגליל' (91), נהרגה כתוצאה משיגור שביצע חיזבאללה לבסיס בצפון הארץ. חיילים נוספים נפצעו | הרמטכ"ל: "אנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 17:58 ה באדר א' | עודכן בתאריך 14/02/24 22:57

סמ"ר עמר שרה בנג'ו נהרגה משיגור לצפון הארץ - הרמטכ"ל: "לחשוב מוכנות למלחמה"
עמר שרה, צילום: דובר צהל

סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20, ממושב גיאה, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 869, 'עוצבת הגליל' (91), נהרגה כתוצאה משיגור שבוצע משטח לבנון לבסיס בצפון הארץ.

הלוויתה תיערך ביום ד', ה' באדר התשפ"ד, 14 בפברואר 2024, בבית העלמין במושב גיאה. לבקשת המשפחה נבקש להימנע מסיקור תקשורתי. המשפחה תשב שבעה ברחוב רחוב הרימון 215, מושב גיאה, עד ליום ג׳, ה-22.2.

זירת הנפילה בצפת

זירת הנפילה בצפת , צילום: David Cohen,Flash90

מטח כבד לצפון הארץ

הבוקר (ד') העיר צפת חטפה פגיעה ישירה כתוצאה משיגור של חיזבאללה, כתוצאה מהשיגור נהרגה החיילת עמר שרה, ונפצעו עוד שמונה, בהם 3 במצב בינוני ו-5 קל. שפונו כולם לבית החולים "זיו" בצפת. אחרי השיגור מטוסי קרב של צה"ל תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בין התקיפות: מטרות המשויכות לכוח רדואן ביניהן: מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור.

עיריית צפת עדכנה במצב בעיר ובהודעה שנשלחה לתושבים נכתב: "בשעה האחרונה נשמעו מספר אזעקות ברחבי העיר. ידוע על נפילות בבסיס בחלק הצפוני של העיר ובאזור התעשייה הדרומי. כמו כן קיבלנו דיווח על נפילה בסמוך למרכז הרפואי זיו. בדקות אלו מתבצעות סריקות על מנת לוודא האם מדובר בחלקי יירוט או בנפילה. נכון לרגע זה הלימודים נמשכים. אנו נמצאים בהערכות מצב עם פיקוד העורף ונעדכן על כל שינוי".

הרמטכ"ל: "התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב ושיח עם מפקדים במילואים בגבול לבנון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר. במסגרת הסיור אמר: "אני רוצה שתדעו דבר אחד - אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? אנחנו במדים, ואתם גם כשאתם הולכים הביתה, התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו, זה אין אף אחד שחולק אתנו ואנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון".

הרמטכ"ל בצפון,

הרמטכ"ל בצפון, צילום: דובר צה"ל