מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלם בשוויץ: בחנות תלו שלט בעברית "לא משכירים ציוד ליהודים"

אנטישמיות גם באירופה: חנות להשכרת ציוד סקי בדאבוס שבשוויץ תלתה שלט בה הבהירה כי היא לא משכירה ציוד ליהודים בגלל התנהגות בלתי נסבלת מהעבר של קבוצות שהגיעו אליהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 17:27 ה באדר א'

הלם בשוויץ: בחנות תלו שלט בעברית "לא משכירים ציוד ליהודים"
סקי בשוויץ, צילום: Boris-B,Shutterstock

אנטישמיות בשוויץ? משטרת שוויץ פתחה בחקירה לאחר שחנות להשכרת ציוד סקי באתר הנופש ההררי של דאבוס תלתה שלט בחזית בו נכתב כי הם לא משכירים ציוד ליהודים: "עקב אירועים שונים, מאוד מעצבנים, כולל גניבת מזחלת, איננו משכירים עוד ציוד ספורט לאחינו היהודים. זה חל על כל הציוד כולל מזחלות, לוחות אוויר, שקעי סקי ונעלי שלג. תודה על ההבנה".

סקי בשוויץ

סקי בשוויץ צילום: Vaclav P3k,Shutterstock

אחרי שכמה יהודים ניסו לשכור ציוד ונענו בסירוב, בארגון הגג של הקהילות היהודיות בשווייץ, ה-SIG הגיב בתדהמה על השלט הפוגעני: "מדובר בכרזה מזעזעת ובאופן ברור מפלה לרעה. בשל התנהגותם של בודדים, משליכים על כל הקבוצה" אמר מזכ"ל הארגון וציין כי כבר החל לבחון צעדים משפטיים נגד החנות: "ההכללות האלה הולכות כבר רחוק מדי. אני כבר מתחיל להבין שאנשים מסוימים כבר לא מרגישים מקובלים בדאבוס".

"אנחנו לא מסוגלים יותר לסבול את הסיכון"

כאמור, לדברי החנות לא מדובר על אנטישמיות אלא על חוסר יכולת לסבול את התנהגותם של היהודים, שלדבריהם מחזירים ציוד מקולקל, שבור או סתם מזעיקים את שירותי ההצלה כדי שלא יצטרכו להחזיר את הציוד בעצמם: "לצערנו כלל לא מדובר במקרה בודד. אלה הן חוויות יומיומיות שאנחנו פוגשים, אנחנו לא מסוגלים יותר לסבול את הסיכון, שמתישהו אחד האורחים ייפצע קשות ויתבע אותנו".