מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שהואשם בכך שעצר את השיחות, נתניהו מבהיר: "שינוי בעמדות חמאס יאפשר מו"מ"

לשכת ראש הממשלה מבהירה: "בקהיר לא הציעו לנו שום דבר חדש, ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס"| מטה משפחות החטופים: "מסתמן שחלק מחברי הקבינט החליט להקריב את חיי החטופים מבלי להודות בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 16:22 ה באדר א' | עודכן בתאריך 14/02/24 17:39

אחרי שהואשם בכך שעצר את השיחות, נתניהו מבהיר: "שינוי בעמדות חמאס יאפשר מו"מ"
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

אחרי שפורסם כי ראש הממשלה נתניהו דחה בקשה של גורמי מודיעין מצריים וקטארים לקיום שיחת המשך עם המשלחת הישראלית לקהיר בסוגיית שחרור החטופים, לשכת ראש הממשלה מוציאה הבהרה: "בקהיר לא נמסרה לישראל שום הצעה חדשה של החמאס לשחרור חטופינו. ראש הממשלה נתניהו עומד על כך שישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס. שינוי בעמדות החמאס יאפשר להתקדם במשא ומתן".

נזכיר כי בשעות הצהריים היום (ד') פורסם כי נתניהו לא מוכן להמשיך את השיחות בקהיר עד שחמאס יגמיש עמדתו בנושא המפתחות למספר המחבלים שישוחררו על כל חטוף. השיחות שביקשו הגורמים המודיעיניים לקיים מחר נועדו למצות נושאים אחרים במשא ומתן כמו היקף הסיוע ההומניטרי לחמאס וחזרת תושבים לצפון רצועת עזה, אך נתניהו מתעקש כאמור על התגמשות בנושא המפתחות לשחרור חטופים.

השיחות בקהיר הסתיימו ללא פריצת דרך: פערים משמעותיים בין ישראל לחמאס

כזכור, אתמול (ג') דווח בוול סטריט ג'ורנל כי שיחות המשא ומתן בקהיר הסתיימו ללא התקדמות משמעותית בשל פערים משמעותיים בין ישראל לחמאס על נושא הפסקת האש והיקף המחבלים שישוחררו. גם לשיחות אלו המשלחת הישראלית הגיע על תקן "מאזינה" וזאת לאחר לחץ כבד שהפעיל הנשיא ביידן בדרישה שישראל תיקח חלק בשיחות.

"החליט להקריב את חיי החטופים מבלי להודות בכך"

בתגובה להחלטת נתניהו במטה משפחות החטופים תקפו בחריפות: "מסתמן שחלק מחברי הקבינט החליט להקריב את חיי החטופים מבלי להודות בכך. בזמן שצוות המשא ומתן מקבל מנדט להיות רק מאזין פסיבי, חטופות עוברות אונס אקטיבי וגברים עוברים התעללות מסיבית".

האיום של מטה משפחות החטופים: נתבצר מול הקריה החל ממחר

במטה הודיעו כי החל ממחר תחל התבצרות המונית מול בסיס הקריה ודרשו לקיים פגישה מיידית בין משפחות החטופים לחברי הקבינט וצוות המשא ומתן. עוד מסרו במטה כי "אם ראש הממשלה וחלק מחברי הקבינט חושבים להפקיר חטופים למוות בייסורים ובאדישות, הם יפגשו מיליוני ישראלים המבינים שמחר הם וילדיהם יופקרו שוב על ידי אותם אנשים".