מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעיריית צפת מרגיעים: "אין חשש להסלמה"

למרות המטח הכבד לעבר העיר, בעיריית צפת החליטו להמשיך את שיגרת הלימודים ומרגיעים: "המדיניות נשארת אותה מדיניות. כרגע אין שום הנחיות להסלמה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 14/02/24 15:51 ה באדר א'

בעיריית צפת מרגיעים: "אין חשש להסלמה"
פינוי פצוע בצפת, צילום: Ayal Margolin,Flash90

הסלמה בצפון: החל משעות הבוקר (ד') החיזבאללה פתח בירי נרחב לעבר יישובי הצפון ביניהם מרחב נטועה, אזור התעשייה הדרומי בצפת, מנרה ובסיס צה"ל בצפון הארץ. במהלך הסריקות שנערכו בצפת צוותי מד"א קבעו את מותה של צעירה ופינו שמונה פצועים נוספים. בין הערכת מצב לדיון ביטחוני שוחחנו עם דובר עיריית צפת, תמיר אנגל, על הבוקר הקשה וההנחיות לתושבים.

"לא קיבלנו התראה על חשש להסלמה - המדיניות נשארת אותה מדיניות"

בשיחה עם "חדשות כיפה" אמר אנגל כי חרף הירי הכבד לעבר העיר, בעירייה הוחלט להמשיך את שגרת הלימודים במוסדות החינוך. "לא קיבלנו התראה על חשש להסלמה וגם המדיניות נשארת אותה מדיניות. כרגע אין שום הנחיות להסלמה" הסביר. אנגל הוסיף כי ההחלטה התקבלה הן על בסיס הערכות מודיעיניות והן מתוך רצון לשמור על שגרת חירום.

על חששות התושבים: "הם מתורגלים למצבי חירום"

מאז החלה ההסלמה בחזית הצפונית תושבים רבים באזורים המטווחים החליטו לעזוב חרף החלטת המדינה שלא לפנות אותם. אנגל ציין כי לא זוהתה מגמה כזו בקרב תושבי צפת אשר לדבריו "מתורגלים למצבי חירום". עוד הוא ציין כי הירי הבוקר כוון לנכסים אסטרטגיים בעיר בהם בסיס צה"ל ותשתיות אסטרטגיות של חברת החשמל.