רמי לוי: "הייתי רוצה להחליף את כל העובדים הפלסטינים בישראלים"

איש העסקים התייחס לסוגיית המחסור בעובדים בצל המלחמה. במסגרת ועידה של מרכז הבניה הישראלי טען בתוקף כי יש לשנות את המחשבה על ההתיישבות. "אי אפשר להיות תלויים בפלסטינים יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 13:09 ה באדר א'

רמי לוי: "הייתי רוצה להחליף את כל העובדים הפלסטינים בישראלים"
פאנל בועדת "עיר הנדל"ן", צילום: עידן גרוס

לאור המחסור בכוח אדם בעקבות המלחמה, רמי לוי טוען: ''הייתי רוצה להחליף את כל העובדים הערבים בישראלים". את הדברים אמר לוי בוועידה ה-23 של "עיר הנדל"ן" מטעם מרכז הבניה הישראלי, המתקיימת בימים אלה באילת. "אבל זו לא המציאות שלנו", המשיך, "בסופו של דבר, צריך להביא חצי מיליון עובדים זרים. אי אפשר להיות תלויים בפלסטינים יותר וככה גם הפריון יעלה כי תהיה תחרות".

ועידת הנדל"ן

ועידת הנדל"ן צילום: עידן גרוס

רמי לוי: "יש פה משהו מעוות"

לוי הוסיף ואמר: ''עובד זר בקפריסין או ביון עולה בערך 1500 יורו לחודש, אז יש פה משהו מעוות. למה זה עולה לנו 1500 שקל ביום? בנוסף, אם ניקח את זה לעולמות הצרכנות אז הצרכן בישראל צריך להיות חכם. יש מגוון במדף והצרכן צריך לבחור את מה שזול. לצרכן יש כוח והוא לא צריך לקנות בכל מחיר. ברגע שהצרכן קונה אז יש ביקוש והמחיר עולה".

מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון: "התאכזבתי מהצבא"

בנוסף, אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח בגוש עציון, דיבר גם הוא בכנס וטען שציפה יותר מהצבא. "לאחרונה עברנו על כל הגדרות בישובים" אמר, "כדי להבין איך אפשר להציב מחסומים ומאוד התאכזבתי מהצבא. באיזשהו מקום הבנתי מה קרה ב7.10, אבל עכשיו התושבים יודעים שהם יכולים לסמוך עלינו בנוגע לביטחון שלהם וביטחון הילדים שלהם".

שירה ליבמן, מנכ"לית מועצת יש"ע אמרה בוועידה כי: "לצערנו, גם לאחר חצי יובל להתיישבות, אנחנו עדיין שבויים בשיטת מינהל צבאית. כל דירה שלא תאושר השנה, לא תיבנה ב-3 השנים הקרובות. אני קוראת לממשלה לשחרר את החסמים המדיניים, לכנס את מועצת התכנון העליונה ולאשר את אלפי יח"ד הממתינות לאישור".