מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ מגיב על המטח לצפת: "התגובה תגיע בקרוב" | גל תקיפות נרחב בלבנון

במטח כבד לעבר העיר צפת נרשמו מספר פגיעות, אישה נהרגה ושמונה פצועים פונו לבתי החולים - 3 במצב בינוני, אזעקות גם במנרה. צה"ל החל בגל תקיפות נרחב בלבנון | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 07:46 ה באדר א' | עודכן בתאריך 14/02/24 16:41

גנץ מגיב על המטח לצפת: "התגובה תגיע בקרוב"  | גל תקיפות נרחב בלבנון
זירת הנפילה בצפת, הבוקר, צילום: David Cohen,Flash90

16:35 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בין התקיפות: מטרות המשויכות לכוח רדואן ביניהן: מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור.

15:30 | השר בני גנץ מגיב על המטח של חיזבאללה לעבר צפת: "הבוקר חווינו אירוע קשה שהתגובה עליו תגיע בקרוב ובעוצמה. חשוב שנהיה ברורים - מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור שמבצעים, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרת את הירי משטחה ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו".

13:52 | צה"ל פתח בגל תקיפות נרחב בלבנון

9:50 | אזעקות נשמעו במנרה

09:23 | הרוגה ו-7 פצועים במטח כבד לצפון

יום אחרי הפגיעה הישירה בקריית שמונה, ובהמשך לאזעקות שנשמעו בצפת, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שמונה פצועים, בהם 3 במצב בינוני ו-5 קל. עד עתה התקבלו בחדר הטראומה בבית החולים זיו בצפת 5 פצועים בדרגות פציעה שונות. על פי הדיווח 2 פצועים נוספים מפונים גם כן. מצה"ל נמסר כי כוחותינו תקפו את מקורות הירי.

עיריית צפת עדכנה במצב בעיר ובהודעה שנשלחה לתושבים נכתב: "בשעה האחרונה נשמעו מספר אזעקות ברחבי העיר. ידוע על נפילות בבסיס בחלק הצפוני של העיר ובאזור התעשייה הדרומי. כמו כן קיבלנו דיווח על נפילה בסמוך למרכז הרפואי זיו. בדקות אלו מתבצעות סריקות על מנת לוודא האם מדובר בחלקי יירוט או בנפילה. נכון לרגע זה הלימודים נמשכים. אנו נמצאים בהערכות מצב עם פיקוד העורף ונעדכן על כל שינוי".

חיילי צה"ל בגולן

חיילי צה"ל בגולן צילום: David Cohen,Flash90

7:00 | ראש המוסד והשב"כ שבו מפסגת קהיר

המשלחת הישראלית לקהיר שדנה בקידום מתווה חדש לעסקת חטופים שבה לישראל הלילה. בתום השיחות מביעים בישראל סקפטיות לגבי קיום עסקה בטווח הזמן הקרוב וכי הצדדים לא קרובים להסכמות. בעיתון אל-אחבאר הלבנוני פרסמו את גרסת חמאס שם טענו כי ישראל שינתה את המתווה לעסקה ודורשת עתה את עסקה שתשחרר את כלל האזרחים והחיילות שנמצאים בשבי בעזה.

הפער המרכזי בין ישראל לחמאס

גורם אמריקאי המעורה בשיחות אמר: "השיחות היו טובות, אך אין עדיין פריצת דרך". הוא התייחס לדבר העיקרי שמונע התקדמות ואמר כי הסיבה לחילוקי הדעות המשמעותיים היא "היחס בין מספר האסירים שישוחררו בעבור כל חטוף שישוחרר הוא הסוגיה הבעייתית שמונעת התקדמות".

ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר.

ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר. צילום: Erik Marmor,FLASH 90