מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו: דובר צה"ל חשף את תיעוד סינוואר

אחרי שנחשף כי לוחמי צה"ל הגיעו למצלמות האבטחה שהותיר אחריו מנהיג חמאס - דובר צה"ל חושף את התיעוד הדרמטי | "נחשפו עשרות מטרים של מנהרה ובה אותרה מצלמת אבטחה עם תיעוד של סינוואר נמלט" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 21:02 ד באדר א'

צפו: דובר צה"ל חשף את תיעוד סינוואר
דובר צה"ל חושף את התיעוד של סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90, דובר צה"ל, צילום מסך

לוחמי צה"ל איתרו בשבועיים האחרונים תיעוד וידיאו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר כשהוא צועד בתוך מנהרה אסטרטגית לצד אישתו וילדיו. התיעוד הגיע ממצלמות אבטחה שהותיר סנוואר במהלך מנוסתו והערב (ג') החליט דובר צה"ל לחשוף את התיעוד בשידור חי. במסיבת עיתונאים מיוחדת מהקריה הגרי חשף: "עצרנו את קרובי משפחה ממעגל ראשון של בכירי ההנהגה של חמאס ומסביבתו הקרובה של יחיא סינואר, בגין חשד למעורבות בפעילות טרור".

"חשפנו תיעוד של סינוואר נמלט עם משפחתו ומובל על ידי אחיו"

הגרי הציג את הרקע לחשיפת התיעוד: "בימים האחרונים, בפעילות של יחידות מיוחדות, נחשפו עשרות מטרים מתחת לאדמה של מנהרה שבה מצאנו גם ווידיאו ממצלמת אבטחה של חמאס שהותקנה במנהרה. בתיעוד נראה מנהיג חמאס ברצועת עזה, רב המרצחים יחיא סינוואר, בורח עם ילדיו ועם אחת מנשותיו ברחבי רשת המנהרות, מובל על ידי אחיו, אברהים סינואר".

יחיא סינוואר במנהרות החמאס | צפו

"מפעל שלם באגף המודיעין מפרק כוננים שנאספו במנהרות"

בהמשך, הגרי הדגיש: "מה שחשוב זה לא סרטון כזה או אחר אלא המודיעין שאנחנו חושפים. יש מפעל שלם באגף המודיעין שמפרק עכשיו כוננים וחומרים שנאספו במנהרות. המודיעין שולח אותנו למבצעים חדשים. בעדיפות העליונה - שחרור חטופים. בעדיפות השניה - הבכירים".

תיעוד מתוך המנהרה שבה שהה מנהיג החמאס