מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מכין את הקרקע: "הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס"

בהצהרה שנשא התייחס הרצי הלוי למצב הלחימה בצפון הרצועה, ועל הביקורת על אי שחרור החיילים לביתם. בנוסף הוא חשף כי כל שבוע יוצאים מבצעים מיוחדים לנסות ולשחרר חטופים. לבסוף רמז לסערת חוק הגיוס: "דבר אחד ברור - כולם צריכים להתגייס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 19:32 ד באדר א'

הרמטכ"ל מכין את הקרקע: "הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס"
הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

על רקע האירועים האחרונים, הרמטכ"ל יצא בהצהרה הערב (ג') ואמר: "בעשרות השנים האחרונות לא היה צבא שתמרן באזור כה בנוי וצפוף, לגובה ומתחת לפני הקרקע. חיילי צה"ל מתמודדים עם זה בהצלחה רבה וההישגים הצבאיים יוצאי דופן. לצערנו יש לכך גם מחיר בנפגעים – ההגנה על הבית מחייבת את הנכונות לכך. אנחנו מתקדמים על-פי התכנית, ההישגים עד כה גבוהים משחשבנו ביציאה לדרך. את הלחימה אנחנו ממשיכים את הלחימה בתצורות שונות".

הרמטכ"ל הודה שהלחימה בצפון הרצועה חוזרת: "בצפון הרצועה אנחנו חוזרים לכל מקום בו יש טרור. משתמשים במודיעין שמצאנו בשטח, בחקירות של המחבלים הרבים ששבינו, ובאים בפעם השנייה וגם השלישית ליעדים אחרים, הורגים עוד אויב ומשמידים עוד תשתיות טרור, מעמיקים את ההישג. בדרום הרצועה, בחאן יונס, אנחנו מגיעים למקומות שהאויב לא דמיין שנגיע אליהם. משמידים את כל הנכסים האסטרטגיים של חמאס בעיר שנחשבה לבירת הטרור של הארגון. חיסלנו, עד כה, למעלה מ-10,000 מחבלים, בהם מפקדים רבים. זוהי המשמעות של לפרק את חמאס".

הרמטכ"ל חושף: מידי שבוע אנחנו מוציאים מבצעים מיוחדים לנסות ולהשיב חטופים

הלוי התייחס למבצע ההרואי לשחרור החטופים: "לאחר הצלחת המבצע הזה, חשוב לזכור שני דברים: כשיצאנו למבצע לא ידענו בוודאות שהוא יצליח. מידי שבוע אנחנו מוציאים מבצעים מיוחדים, תוך סיכון חיים בתנאים מורכבים, באי וודאות רבה לנסות ולהשיב חטופים הביתה. הפעם הצלחנו. היו עוד מבצעים שלא צלחו או נכשלו" הודה הרמטכ"ל "אנחנו לא נפסיק לנסות ונעשה את זה באחריות רבה. המבצעים האלה מתאפשרים בזכות התמרון וההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים, ביניהם גם אלה שנפלו או נפצעו".

ראש השב"כ והרמטכ"ל הלוי

ראש השב"כ והרמטכ"ל הלוי המהלך המבצע לשחרור החטופים, צילום: דוברות שב"כ

הוא התייחס בנוסף לביקורת בנוגע ללוחמים שנלחמים באופן רצוף, ולא משתחררים הביתה: "אנחנו נערכים לכך שהלחימה תימשך עוד זמן רב. מרעננים את הכוחות, ומשחררים חלק מכוחות המילואים – אנחנו יודעים שנזדקק להם שוב. אני יודע שישנם לוחמים בשירות הסדיר, שיצאו הביתה רק פעם או פעמיים מתחילתה של המלחמה. תדירות היציאות הביתה של החיילים אינה נתונה לבחירתו של מפקד זה או אחר, אלה נובעות מהחלטות מבצעיות הנגזרות מהערכת המצב".

הרמטכ"ל רומז: "דבר אחד ברור – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית"

לבסוף הוא רמז לסערת חוק הגיוס: "בימים מאתגרים אלה, יש דבר אחד ברור מאד – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זוהי תקופה אחרת, מה שהיה לפניה, נכון שייבחן שנית. אנחנו מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, בכדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך".

"צה"ל תמיד שאף להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית. המלחמה הזו ממחישה את הצורך לשנות. להצטרף לשירות, להגן על הבית. יש לנו הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס לצה"ל בשעה בה הנחיצות היא גבוהה מאוד. אנחנו נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה הזו. צה"ל כצבא העם נכון למשימה".