הנוסעים מתבקשים להתחסן: חולה חצבת נדבק בתחבורה ציבורית

משרד הבריאות מעדכן על ארבעה חולי חצבת חדשים שאותרו: תייר רוסי, פעוט מנהריה וילד מחולון שחוסנו רק במנה אחת, ואדם שנסע יחד עם חולה חצבת בתחבורה הציבורית בקריות | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 17:48 ד באדר א'

הנוסעים מתבקשים להתחסן: חולה חצבת נדבק בתחבורה ציבורית
בית חולים, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

משרד הבריאות מעדכן על ארבעה חולים עם חצבת שאובחנו בימים האחרונים. מאז חודש דצמבר האחרון אובחנו שמונה עשר חולי חצבת, מרביתם לא היו מחוסנים באופן מלא כנגד המחלה. משרד הבריאות מזהיר את הציבור שנחשף להתחסן בהקדם ולדווח במקרה של הופעת תסמינים.

החולים החדשים: תייר רוסי, פעוט מנהריה, ילד ואדם שנחשף לחולה אחר

המקרים החדשים שאובחנו: היו תייר שהגיע מרוסיה ושהה במלר"ד במרכז הרפואי ברזילי מ-5.2 בשעה 20:30 ועד 6.2 בשעה 01:00. וכן, ילד מחולון מחוסן במנה אחת שחזר מאזרבייג'אן ושהה במלר"ד במרכז הרפואי וולפסון החל מ-9.2 בשעה 17:00 ועד 10.2 בשעה 04:00. בנוסף אובחן אדם שנדבק מחולה אחר במחוז חיפה שנסע בקו 12 של אגד בקרית ים ב- 9.2 שעת עליה 12:00, ופעוט מנהריה שחוסן במנה אחת, על פי גילו.

אנשים שחוששים שנחשפו במועדים הרשומים מעלה ואינם מחוסנים בשתי מנות יכולים לפנות למוקד קול הבריאות *5400 לבירור ההמלצות. במידה ומופיעים תסמינים אופייניים של חצבת יש לפנות טלפונית לרופא. עד לבירור הרפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

‏‎