מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"כולם אומרים לי 'משתתפים בצערך', אבל גם צריכים להגיד בשמחתי, כי זכיתי להיות אהובתך"

שלוש אלמנות: אמש נהרגו יאיר כהן, נתנאל אלקובי וזיו חן מפיצוץ מטען באזור חאן יונס, והותירו אחריהם שובל של לבבות שבורים. היום הם מובאים למנוחות בדמעות: "אור גדול היית ואור גדול תישאר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 16:42 ד באדר א'

"כולם אומרים לי 'משתתפים בצערך', אבל גם צריכים להגיד בשמחתי, כי זכיתי להיות אהובתך"
הנופלים מובאים למנוחות, צילום: Shir Torem,Flash90

עם שלם שבור לב: הבוקר הותר לפרסום כי שלושה לוחמים נפלו במהלך הלילה בקרבות בדרום רצועת עזה: נתנאל יעקב אלקובי, יאיר כהן וזיו חן. שלושתם נהרגו אמש (ב') מפיצוץ מטען במבנה ממולכד באזור חאן יונס.

השלושה מובאים למנוחות היום. סא"ל (מיל׳) נתנאל יעקב אלקובי, בן 36, מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. אשתו, שרית ספדה לו בדמעות: "אנחנו כואבים ועצובים כל כך אבל גאים בך. את הכוח שלנו שאבנו ממך. כל כך הרבה פעמים שמעתי ביממה האחרונה את המשפט משתתפים בצערך, אבל גם צריכים היו להגיד לי בשמחתי, כי אני זכיתי להיות אהובתך".

"ידעת להגיד את המילים הנכונות שיחזקו את הגדוד שכל כך אהבת"

עוד סיפרה שרית על המפקד שהוא היה: "על המפקד שהיית שמעתי בכל הזדמנות מהחיילים והמפקדים שלך, כולם תיארו את המעלות שלך, דרשת מהצוות שלך המון ובאותה הנשימה - היית עבורם האוזן הקשבת, ידעת להגיד את המילים הנכונות שיחזקו את הגדוד שכל כך אהבת".

האלמנה, שרית נפרדת מאהובה

האלמנה, שרית נפרדת מאהובה צילום: Shir Torem,Flash90

חייל פצוע מגיע לחלוק כבוד אחרון

חייל פצוע מגיע לחלוק כבוד אחרון צילום: Shir Torem,Flash90

הלוויתו של נתנאל אלקובי

הלוויתו של נתנאל אלקובי צילום: Shir Torem,Flash90

כבוד אחרון למג"ד הנערץ

כבוד אחרון למג"ד הנערץ צילום: Shir Torem,Flash90

רס"ן (מיל׳) יאיר כהן, בן 30, מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית גם הוא הובא למנוחות. יאיר התגורר ברמת גן עם מעין אהובתו, איתה הוא התחתן רק בחודש ספטמבר האחרון. היה אמור להשתחרר משירות מילואים בשבוע הבא. במקצועו היה מהנדס בניין.

מעיין, אלמנתו ספדה לו כשהיא עטופה בדגל ישראל: "חיכינו לשישי הקרוב וכבר תכננתי איך אפתיע אותך עם עוגה. ההודעה האחרונה שלך ביום ראשון בערב - עוד פחות יום עד שאבוא לחבק אותך. אור גדול היית ואור גדול תישאר. תמיד תהיה עבורי הבן אדם היחיד שאין בו פגם".

הלוויתו של יאיר כהן ז"ל

הלוויתו של יאיר כהן ז"ל צילום: Miriam Alster,Flash90

הלוויתו של יאיר כהן ז"ל

הלוויתו של יאיר כהן ז"ל צילום: Miriam Alster,Flash90

גם רס"ל (מיל׳) זיו חן, בן 27, מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרבות. רק בשבועות האחרונים הודיעו הוא ואשתו הלל כי הם מצפים לילד.

דני חן, דודו, ספד לו: "הוא היה עילוי, עבר בין ישיבות רבות ברחבי הארץ, היה תלמיד ישיבה מבריק, לימד והעביר שיעורים, אוהב את ארץ ישראל. היה אנציקלופדיה מהלכת, בעל ידע רב. מלח הארץ. במוצאי שבת לפני שבועיים ראיתי אותו, תמיד חיבק ונישק. ילד למופת, אבדה גדולה, כולנו המומים וכואבים".