צרפת מרחיבה את הסנקציות: עשרות מתיישבים ברשימה

אחרי ארה"ב ובריטניה גם צרפת מודיעה על סנקציות נגד 28 מתיישבים שלטענתם "היו מעורבים במקרי אלימות לפלסטינים" | תיאסר כניסתם של המתיישבים לצרפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 15:37 ד באדר א'

צרפת מרחיבה את הסנקציות: עשרות מתיישבים ברשימה
מקרון, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

משרד החוץ הצרפתי החליט להטיל היום (ג') סנקציות נגד 28 מתיישבים בטענה שנקטו באלימות נגד פלסטינים. במסגרת ההחלטה תיאסר כניסתם של המתיישבים לצרפת. המהלך של משרד החוץ הצרפתי מצטרף לסנקציות שהטילו ארה"ב בבריטניה. כזכור, נגד המתיישבים דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל, שלום זיכרמן, וינון לוי הוטלו סנקציות על ידי ארה"ב. ונגד משה שרביט, ינון לוי, צבי בר יוסף, ואלי פדרמן הוטלו סנקציות על ידי הבריטים.

בצו הנשיאותי עליו חתם ביידן נטען כי ארבעת המתיישבים נקטו בפעולות המהוות איום חריג ויוצא דופן על הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארצות הברית. בעקבות הסנקציות שהטיל ממשל ארה"ב בשבוע שעבר בנק לאומי הקפיא את חשבונו של אחד מהם, ינון לוי ובנק הדואר הקפיא את חשבונו של דוד חי חסדאי.

במסגרת הסנקציות: רכוש הוחרם ונאסר על אמריקאים לסייע להם

לדברי גורם בכיר בבית הלבן, "אחד האנשים ברשימה הסית לאלימות, הצית בית, היה לו חלק באלימות שגרמה למותו של פלסטיני. לגבי אחד אחר יש תיעוד וידאו של תקיפת פלסטינים, שריפת שטחים חקלאיים ומניעה של יציאה מהבית". במסגרת הסנקציות שהטילה ארה"ב, רכוש הנאשמים הוחרם ונאסר על אזרחים אמריקנים לתרום להם כסף או שירותים.