לואיס הר: "יום לפני שחילצו אותי התחילו לי דמעות, שכבתי ואמרתי 'מה יהיה?'"

לואיס הר, ששוחרר משבי החמאס בפעולה מבצעית מוצלחת של צה"ל, סיפר לבתו על הלילה שקדם לחילוץ ועל החשש שליווה אותו. בראיון לרדיו 103fm היא שיתפה: "זה מה ששמר להם על האופטימיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 13:00 ד באדר א'

לואיס הר: "יום לפני שחילצו אותי התחילו לי דמעות, שכבתי ואמרתי 'מה יהיה?'"
לואיס הר מתאחד עם בני משפחתו, צילום: דובר צה"ל

מדינת ישראל קמה אתמול (ב') לבשורות משמחות - החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן שוחררו משבי החמאס לאחר פעולה מבצעית מוצלחת של צה"ל. קרין הר בז'רנו, בתו של לואיס הר, התראיינה הבוקר לתכנית של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm, ושיתפה על מצבו של אביה ועל מה שעבר בשבי.

בתו של לואיס הר: "הופתענו, לא ידענו באיזה מצב הם יחזרו"

"הופתענו, לא ידענו באיזה מצב הם יחזרו", ענתה הבת כשנשאלה על מצבו המנטלי של הר, "הם דאגו לשמור לדעת בדיוק איזה יום. הם התחילו באיזה שהוא שלב לאבד תקווה, הם אמרו 'מה קורה? הימים עוברים ואנחנו מחכים'. הטלפון שהודיע לנו לבוא לתל השומר, לא הבנו מאיפה זה הגיע. הגענו והוא אומר 'עידן מזל טוב, יש לך יום הולדת היום'. הוא ציין את כל ימי ההולדת של הנכדים שהוא פספס, ויש לו יום הולדת בסוף החודש. הוא מאוד רזה, מאוד חיוור, לא ישן גם הלילה".

על התקופה בשבי היא אמרה: "כרגע אנחנו לא יכולים לספר הרבה, חוץ מזה שהם היו מעל פני האדמה. הם היו בבית. הם היו ביחד, ובגלל זה גם מאוד קיווינו שהם יצאו יחד כי השחרור הראשון שיצאו הנשים והילדים היה מאוד טראומתי בשבילם, שהם נשארו מאחור", הודתה, "גם לקלרה, גבריאלה ומיה. אתמול כשהם נפגשו החיבוק אמר הכול".

לואיס הר סיפר לבתו: "יום לפני התחילו לי דמעות, שכבתי ואמרתי 'מה יהיה?'"

הבת סיפרה כי האב לא הצליח להירדם כל הלילה, מההתרגשות על החילוץ וההבנה שהוא נמצא סוף סוף בארץ, עם משפחתו. "יום לפני התחילו לי דמעות", סיפר לה האב, "שכבתי ואמרתי 'מה יהיה?', חשבתי על כל אחד ואחת מכם ופשוט התחלתי לבכות". הר בז'רנו הסבירה שזה מה ששמר להם על האופטימיות: "הוא בן אדם חיובי, חמוד, חייכן, וגם פה הצוות הרפואי מדהים. נמשיך להילחם למען השאר".