מלחמה באירופה

האנטישמיות לא משתלמת: המדינה שאיימה להחרים את ישראל חזרה בה

אחרי שהצטרפה לקריאות החרם של איסלנד נגד השתתפות ישראל באירוויזיון, נורבגיה חוזרת בה ומודיעה כי תשתתף בתחרות השירים האירופאית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 11:17 ד באדר א'

האנטישמיות לא משתלמת: המדינה שאיימה להחרים את ישראל חזרה בה
האירוויזיון בישראל, צילום: כאן

רק בשבוע שעבר בחרה ישראל את הנציגה שלה לאירוויזיון בגמר הכוכב הבא בו זכתה הזמרת עדן גולן, וכבר החלו להישמע קריאות ממדינות רבות קוראות להחרים את ישראל מהאירוויזיון בגלל המלחמה בעזה, כפי שרוסיה הוחרמה בשעתה בזמן המלחמה נגד אוקראינה.

המדינות הקיצוניות ביותר בהקשר הזה הם איסלנד ונורבגיה, שאיימו כבר כי תפרוש מהתחרות אם לישראל יותר להשתתף. איסלנד כבר הודיעה כי אחרי שייבחר נציג מטעמם הוא יצטרך להחליט האם להשתתףפ או לא, והיום (ג') נורבגיה חזרה בה והודיעה כי תשתתף במקביל לישראל.

איחוד השידור האירופי: ישראל לא תוחרם מהתחרות

נזכיר כי איגוד השידור האירופי הבהיר התחרות היא "בין גופי שידור, לא בין מדינות", ומכיוון שאיגוד השידור של ישראל, כאן, עומד בכל התנאים הנדרשים אין מניעה כלל שבמדינה תשלח נציג משלה לתחרות.

"תחרות האירוויזיון היא תחרות בין גופי שידור ציבוריים מרחבי אירופה והמזרח התיכון החברים באיגוד השידור האירופי (EBU). זו תחרות לגופי השידור – לא לממשלות – והשידור הישראלי משתתף כבר 50 שנה. אירוויזיון הוא אירוע א-פוליטי שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה", נמסר בהודעה.