השר החרדי בתמיכה מפתיעה: כך צה"ל צריך לגייס את החרדים

בעקבות המלחמה הודה השר מרגי כי דעותיו לגבי גיוס חרדים השתנו, והציע מתווה חדש בו כל נער חרדי שלא לומד, ולטענתו יש הרבה, יגויס לצה"ל: "כשאתה מבקר במחלקות השיקום - אתה מבין שצריך לעשות מעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 19:34 ג באדר א'

השר החרדי בתמיכה מפתיעה: כך צה"ל צריך לגייס את החרדים
יעקב מרגי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע המלחמה, חוק הגיוס לחרדים עלה בחזרה לשיח הציבורי, בדרישה שהחברה החרדית תישא בנטל כמו כולם ותגייס את בניה. שר הרווחה יעקב מרגי הודה בראיון לכיכר השבת כי המלחמה שינתה את דעתו על הנושא: "בחברה החרדית יש פוטנציאל גדול מאוד לגיוס שלא ממוצה".

"אין ספק שהכלים שצריכים להתמודד עם חוק הגיוס הם שונים מבעבר" הודה השר בעקבות המלחמה. "כשאתה שומע את הכמות של הנופלים, כשאתה מבקר במחלקות השיקום - אתה מבין שצריך לעשות מעשה. הנושא בעול עם חברו - זה לא אמרה חלולה, היא משמעותית. יש צורך בחברה הישראלית לראות את החברה החרדית משתתפת במאמץ".

"לא יכול לשכנע שום אמא שהבן שלה בחזית למה אותו נער חרדי לא מתגייס"

השר הציג מתווה חדש. לדעתו, מי שלומד - ימשיך ללמוד. ומי שלא, ולטענת השר יש מאות כאלה בשנה, יתגייס. "עולם התורה לא מאוים כרגע על ידי הצבא, ואין צורך כרגע לפגוע בלומד תורה אחד. בחברה החרדית יש פוטנציאל גדול מאוד לגיוס שלא ממוצה. הוא אינטרס של הצבא וגם של החברה החרדית. צריך לדעת לעשות את זה נכון. הצבא צריך להקים אגף ייעודי במשרד הביטחון לגיוס אותם אנשים שלא לומדים תורה בחברה החרדית".

"אני לא יכול לשכנע שום אמא שהבן שלה נמצא בחזית, שלא ישנה יום ולילה כבר כמה חודשים, אני לא יכול להסביר למה אותו נער חרדי לא מתגייס. החברה החרדית כבר לא מתמקדת בבני ברק או מאה שערים, הצבא יודע כמה אחוז לומדים וכמה אחוז לא לומדים" סיכם השר החרדי.