מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא רק ביידן: בריטניה מטילה סנקציות רחבות על מתיישבים

שר החוץ של בריטניה הודיע כי המדינה מטילה סנקציות על מתיישבים, שלדבריה הם "מתנחלים ישראלים קיצוניים שתקפו באלימות פלסטינים". הסנקציות כוללות הקפאת נכסים בבריטניה, מגבלות מסע ואיסור אשרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 14:57 ג באדר א'

לא רק ביידן: בריטניה מטילה סנקציות רחבות על מתיישבים
דיוויד קמרון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי ביידן: שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע היום (ב') כי בריטניה מטילה סנקציות על מתיישבים. מדובר לדבריהם ב"מתנחלים ישראלים קיצוניים שתקפו באלימות פלסטינים". הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע. בריטניה מסרה כי הן "נועדו להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות בגדה".

הכוחות בפינוי

פינוי התיישבות, צילום: ללא

האנשים שעליהם יוטלו הסנקציות

לאחר מכן פרסמו את האנשים שעליהם יוטלו הסנקציות, ואת מעשיהם:
משה שרביט – באוקטובר 2023 אחת הקהילות הפלסטיניות, שבה 20 משפחות, נמלטה לאחר ששרביט תקף את התושבים והודיע להם שיש להם חמש שעות להתפנות.
ינון לוי – מנהיג מאחז "חוות מיתרים" שהוקמה ב-2021, ולפי בריטניה מתיישבים עקרו קהילות פלסטיניות כולל את הקהילה בח'ירבת זאנותא באוקטובר 2023.
צבי בר יוסף – מנהיג את מאחז "חוות צבי", שמאז הקמתו ב-2018 השתמש באיומים ובאלימות כלפי תושבים פלסטיניים מקומיים.
אלי פדרמן – היה מעורב במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלסטינים בגבעות של דרום הר חברון.

"לפעול נגד אלו שאחראים לאלימות מתנחלים"

"ממשלת בריטניה קראה קריאות חוזרות ונשנות לממשלת ישראל לפעול נגד אלו שאחראים לאלימות מתנחלים, לשחרר כספים שהוקפאו ויועדו לרשות הפלסטינית ולעצור הרחבה של התנחלויות", אמרו בבריטניה. "ראש הממשלה הבריטי העלה את הנושא מספר פעמים בפני ראש הממשלה נתניהו, וכן בדצמבר בריטניה ו-13 שותפותיה פרסמו הצהרה שקראה לישראל לנקוט צעדים מידיים ומשמעותיים כדי לטפל במספר השיא של מקרי אלימות מתנחלים בגדה המערבית הכבושה", הוסיפו.

ההתיישבות

התיישבות ביו"ש, צילום: Gershon Elinson/Flash90

צבי סוכות: "התחתית של התחתית"

ח"כ צבי סוכות הגיב להטלת הסנקציות וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "התחתית של התחתית - ארגוני השמאל הקיצוני נלחמים באחים שכולים ופצועי צה"ל. הארגונים האיומים הללו הולכים בזמן מלחמה ומבקשים ממדינות העולם לשלול רכוש מאחים שכולים ופצועי צה"ל. ללא ראיות, ללא משפט וללא אף הליך הוגן - סנקציות רק בשם עלילות של ארגוני שמאל".

יו"ר מועצת יש"ע: "מצב אבסורדי. מחדל מדיני והסברתי"

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן בתגובה לסנקציות של בריטניה: "הסנקציות של בריטניה על עוד ארבעה תושבים, ביניהם אח שכול, ועוד תושב שנלחם בגבורה בעזה בזו השעה הן בזויות שממחישות את עוצמת כדור השלג שממנו התרענו. המצב האבסורדי שארגוני השמאל האנרכיסטים מממשיכים לכבוש את השגרירויות הזרות לא יכול להימשך. לא ייתכן שתושבי מדינת ישראל ימשיכו להיפגע מעלילות דם שלהם. אנו שבים ודורשים מראש הממשלה ומשר החוץ, לשים בסדר עדיפויות גבוה את הטיפול במחדל המדיני והסברתי הזה ולפעול מול ארצות הברית ובריטניה לביטול סנקציות הזויות אלו".

ביידן הטיל סנקציות

כזכור, לפני כשבועיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על צו נשיאותי שבעקבותיו הטיל הממשל האמריקני סנקציות נגד מתיישבים שהיו מעורבים לטענתם באלימות נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון.