5 ספרי מתח מעולים שגרמו לי לוותר על אוכל ושעות שינה

ספר מתח אמיתי הוא כזה ששואב אותך פנימה וגורם לך לשכוח מכל מה שמסביב - כולל אוכל ושעות שינה - עד לטוויסט שמשנה את הכל | המלצות לחמישה ספרים שלא תוכלו לעזוב

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/02/24 14:42 ג באדר א'

5 ספרי מתח מעולים שגרמו לי לוותר על אוכל ושעות שינה
קריאת ספרים, צילום: Soloviova Liudmyla,Shutterstock

פעם חשבתי שאני לא אוהבת ספרי מתח - בחורה של רומנטיקה ודמעות - אבל כל זה היה לפני שנחשפתי לספרים הנכונים. הבעיה בספר מתח טוב היא שאי אפשר לעזוב אותו, אתה נסחף פנימה והוא הולך איתך לכל מקום עד שאתה מסיים אותו, וזה גם מה שכל כך כיף בו. אבל החלק הכי מהנה הוא ברגע השיא, כשכל האמת מתגלה והכל מתהפך. בשביל הרגעים האלה, הנה 5 ספרים שאתם חייבים לקרוא.

המטופלת השקטה

אלכס מיכאלידס

הספר הזה לא יצא לי מהראש במשך חודשים. זה לא רק העלילה הבלתי צפויה, הטוויסט המפתיע שמטריף את המוח והדמויות המורכבות כל כך, זה בעיקר השוני שלו מכל ספר שקראתי אי פעם. אלכס מיכאלידס לא מנסה להרשים אותנו הקוראים, הוא פשוט כותב טוב כל כך שאין סיכוי שתפסיקו לקרוא, וזה בדיוק מה שהביא את הספר שלו למקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס. כמעט ואין דבר שאוכל לכתוב עליו מבלי שיעשה לכם ספוילר, לכן כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללכת ולקרוא אותו. מיד.

המטופלת השקטה

המטופלת השקטה צילום: צילום מסך "עברית"

תקציר על גב הספר: החיים של אלישה ברנסון נראים מושלמים. היא ציירת מפורסמת שנשואה לצלם אופנה מבוקש ומתגוררת בבית מידות בעל חלונות גדולים שנשקפים אל פארק באחד האזורים הנחשקים ביותר בלונדון. ערב אחד חוזר בעלה מאוחר מהעבודה, ואלישה יורה בו חמש פעמים בפנים, ומאותו רגע לא מוציאה מילה מהפה.

סירובה לדבר, או להעניק הסבר כלשהו למעשה, הופך את הטרגדיה המשפחתית לדבר מה גדול בהרבה, לפרשה שמציתה את דמיונו של הציבור והופכת את אלישה לדמות ידועה לשמצה. מחירי הציורים שלה מרקיעים שחקים, והיא, "המטופלת השקטה", מוסתרת מעיני הציבור והצהובונים בבית חולים פסיכיאטרי בצפון לונדון.

תיאו פייבר הוא פסיכולוג משפטי שחיכה זמן רב להזדמנות לעבוד עם אלישה. הוא נחוש לגרום לה לדבר ולחשוף את הסיבה שבגללה ירתה בבעלה, והנחישות הזאת מובילה אותו למסע מפותל לחקר מניעיו שלו - ולחיפוש אחר האמת שמאיים לכלות אותו.

אל תעזוב

הרלן קובן

כמעט כל ספר של הרלן קובן, סופר מתח יהודי-אמריקאי, יכול היה להיכנס לרשימה הזאת, אבל לא סתם בחרתי את "אל תעזוב". משהו בספר הזה תפס אותי כל כך, שבאמת לא הצלחתי לעזוב אותו. הרגשתי מחוברת כל כך לדמויות ולעלילה, זאת שבהווה וזאת שנחשפת לאט לאט מהעבר, ורק חיכיתי לגלות את האמת. תעלומה מסקרנת, דמויות מגוונות וטוויסט מפתיע - כל מה שאפשר לבקש מספר מתח טוב.

"אל תעזוב"

הספר "אל תעזוב" צילום: צילום מסך "עברית"

תקציר על גב הספר: חייו של הבלש נאפ דיומא השתנו בלילה נוראי אחד. חברתו נפרדה ממנו ונעלמה. ואז, באותו לילה, נמצאו גופותיהם של אחיו התאום וחברתו של אחיו ליד פסי הרכבת. רצח והתאבדות? זה מה שהמשטרה קבעה. אבל נאפ מתקשה להאמין.

חמש עשרה שנים אחר כך מתגלות טביעות אצבעותיה של חברתו במכונית שכורה של חשוד ברצח. נאפ נקרא לסייע בחקירה ומקווה למצוא לחפש תשובות אך מוצא רק עוד ועוד שאלות: שאלות הנוגעות לאישה הצעירה שאהב, חברי ילדות שחשב שהכיר, בסיס צבאי סודי ונטוש שהיה חלק מנוף נעוריו ותיאוריה של רצח והתאבדות של אחיו וחברתו.

העלמת עין

ג'פרי ארצ'ר

מי שאהב לצפות ב"מנאייכ" של כאן 11, ודאי יתאהב ב"העלמת עין" של ג'פרי ארצ'ר. הספר הוא השלישי מתוך סדרה של ארבעה, אך כל אחד מהספרים עומד בפני עצמו - וזה המוצלח ביותר מביניהם. ג'פרי ארצ'ר יודע לבנות עלילה מותחת שתסחוף את הקוראים פנימה ולא תניח להם, ובעיקר גורם לנו להרגיש שהבעיות של הדמויות הן גם הבעיות שלנו. וכשיש כל כך הרבה בעיות בישראל, זה בדיוק מה שצריך עכשיו.

הספר "העלמת עין"

הספר "העלמת עין" צילום: צילום מסך "עברית"

תקציר על גב הספר: בבוקר שבו מתכוון סמל בילוש ויליאם ווריק להתפטר מעבודתו במשטרה, הוא מקבל הצעה להצטרף ליחידה חדשה שתחקור שחיתות בתוך המערכת. הוא לוקח על עצמו את המשימה המסוכנת ומגלה שהשוטר החשוד הוא לא אחר מסמל בילוש סַמֶרס, שוטר מבריק שהיה חבר קרוב שלו בבית הספר לשוטרים. במהלך חקירתו מגלה ווריק כי סמרס איבד את מצפונו וכי הוא משתף פעולה עם אחת ממשפחות הפשע המקומיות.

וכאילו לא די בזאת, סמרס אינו השוטר היחיד שמרוויח מכך. את שאר זמנו מקדיש ווריק להכנת עדותו במשפט שמתנהל נגד אסאם רשידי, ברון הסמים שהוא עצמו הוביל ללכידתו. ווריק משוכנע באשמתו של רשידי, אך מתכונן לכל תרחיש מאחר שבחקירה הנגדית יהיה עליו להתמודד עם עורך הדין בות־ווטסון המבריק, הידוע כמי שיודע להתל בבית המשפט ולחלץ את לקוחותיו מציפורני החוק. אלא שכאשר מדובר בשילוב הקטלני בין פושעים חסרי מצפון לסכומי כסף אדירים, הדרמה אף פעם אינה מסתיימת בתוך אולם בית המשפט. לפעמים ברוני הפשע הממתינים בחוץ עשויים לסיים את מלאכתם של השופטים.

סנטרל פארק

גיום מוסו

"סנטרל פארק" לא זקוק להמלצה שלי. הוא רב מכר עולמי, פרי עטו של הסופר המצליח ביותר בצרפת, ושמו הולך לפניו. ובכל זאת: העלילה המופרכת כל כך שמתחילה בסיבוך ורק ממשיכה להסתבך, הכתיבה הקלילה והטוויסט המפתיע גורמים לספר הזה להיות כזה שתנדנדו לכל החברים שלכם לקרוא אותו ברגע שתסיימו בעצמכם. זה בדיוק מה שאני עושה מאז.

הספר "סנטרל פארק"

הספר "סנטרל פארק" צילום: צילום מסך "עברית"

תקציר על גב הספר: אליס וגבריאל לא זוכרים דבר מהלילה הקודם. ועם זאת, הם לא מוכנים לשכוח אותו. ניו יורק, השעה שמונה בבוקר. אליס, שוטרת פריזאית צעירה, וגבריאל, פסנתרן ג'ז אמריקאי, מתעוררים אזוקים זה לזה על ספסל בסנטרל פארק. הם לא מכירים ולא זוכרים שנפגשו. בערב הקודם אליס בילתה עם חברות בשאנז אליזה, ואילו גבריאל ניגן במועדון בדבלין. בלתי אפשרי? ואף על פי כן...

כל כך הרבה שאלות מבולבלות עולות בהם. איך הם הגיעו למצב הזה? של מי הדם המכתים את חולצתה של אליס? למה חסר כדור באקדח שלה? לאליס וגבריאל אין ברירה אלא לנסות לברר מה קרה להם. אין להם מושג שמה שהם עומדים לגלות יהפוך את חייהם על פיהם.

מטען חורג

דיוויד באלדאצ'י

דיוויד באלדאצ'י הוא בין סופרי המתח האהובים עליי, ודווקא בגלל זה השארתי אותו לסוף הרשימה. הבחירה מבין כל הספרים שלו הייתה קשה עבורי, אבל "מטען חורג" ניצח. אין בו שום דבר מיוחד ובולט לעומת האחרים, חוץ מהעובדה שברגע שפתחתי את הספר בעמוד הראשון לא יכולתי לסגור אותו עד שסיימתי - וזה כלל גם ויתור על ארוחת שבת אחת ודחיקה של כמה מטלות חשובות הצידה. תדאגו לכם לכמה שעות פנויות ותצללו.

הספר "מטען חורג"

הספר "מטען חורג" צילום: צילום מסך "עברית"

תקציר על גב הספר: ברגע ששון קינג ומישל מקסוול רואים את הנער בורח אל תוך היער החשוך ואקדח בידו, הם יודעים שמשהו קרה. משהו רע מאוד. כאשר הם מצליחים להגיע אליו מספר להם הנער, טַיילר וינגו, כי זמן קצר קודם לכן קיבל את הידיעה על מותו של אביו החייל באפגניסטן. טיילר, שאיבד את אמו בנסיבות טרגיות, מתקשה להתמודד עם העובדה שנותר בודד בעולם ועם רסיסי ההסבר שקיבל על נסיבות מותו של אביו. לאחר שהם מסייעים לו לחזור לביתו, וכאשר הוא משוכנע שהם עומדים לצידו, טיילר שוכר את שירותיהם של שון ומישל כדי לגלות מה באמת עלה בגורל אביו. וכאשר הוא מקבל מאביו המת מסר, שלושתם מבינים כי מישהו שיקר לטיילר, ובגדול.

שון ומישל מפעילים את כל קשריהם וכישוריהם כדי להתחקות אחר עקבותיו של סם וינגו, אביו של טיילר, ולהבין מה השתבש במשימה שאליה נשלח. מה היה מטענה של המשאית העצומה שהוביל במדבריות אפגניסטן, ולאן הוא נעלם? מדוע נשלח אל המשימה לבדו? ומי רודף עד חורמה את צמד החוקרים ומנסה להניא אותם מלגלות את האמת? תוך שהם מתמרנים בין הכדורים השורקים לבין פקידי ממשל עוינים, מישל ושון מגלים כי הם נתקלו בפרשייה ביטחונית, דיפלומטית וכלכלית מפותלת ומסוכנת, המאיימת על מעמדה של ארצות־הברית – ועל חייהם.