מזגן על חום או על קור? זו השיטה הכי טובה להפשיר אדים מהשמשה

הוויכוח הנצחי בחורף כשנכנסים לרכב הוא על איך להפשיר את האדים בשמשה במהירות האפשרית, אז אחת ולתמיד: האם עדיף מזגן על חום או על קור ומה בכל מקרה אסור בתכלית האיסור לעשות? עשינו לכם סדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 14:40 ג באדר א'

מזגן על חום או על קור? זו השיטה הכי טובה להפשיר אדים מהשמשה
שמשת רכב, צילום: Marcelo Trad,Shutterstock

כולנו מכירים את הרגע הזה שנכנסים לרכב ביום חורף קפוא, מתניעים, מדליקים מהר מזגן על חום כדי לא לרעוד ובאים להתחיל לנסוע ואז מגלים שאי אפשר כי אתם פשוט לא רואים את הכביש מרוב אדים על השימשה. בשלב הזה יש שני סוגים של אנשים: מי שמדליק את המזגן על חום ומי שמדליק אותו דווקא על קור. אז באנו לעשות לכם סדר: מה השיטה הכי מוצלחת להפשרת אדים.

קודם כל, למה זה בכלל קורה? מה שכולנו מכנים "אדים" זה בכלל טיפות מים קטנטנות שמפריעות לכם לראות את הדרך. התופעה הזאת קורית בחורף, מכיון שאדי המים שבאוויר נדבקים לשימשה הקרה ומתעבים עליה עד שנהפכים לטיפות זעירות. אז איך נפתרים מזה? לא משנה באיזו שיטה תבחרו, רק אל יפלו לאינסטינקט של לנגב את האדים עם היד. היד שלנו היא שומנית, ושמן ומים לא הולך ביחד.

מזגן על חום

השיטה הידועה והכי שינה בספר זה להפעיל את המזגן על הטמפרטורה הגבוהה ביותר ישירות על השמשה. מדוע זה עוזר? המזגן מחמם את השימשה והיא כבר לא קרה, מה שגורם למים באוויר לא להתעבות עליה.

מזגן על קור

אמרנו שהתופעה קורית בגלל שמלכתחילה יש לחות באוויר שגורמת לטיפות להידבק לשימשה, אז אם לא תהיה לחות באוויר, גם לא יהיו אדים. מזגן על טמפרטורה נמוכה ייבש את האוויר ויסלק את ה"אדים" מהשמשה שלנו. ולגבי הוויכוח הנצחי: זו השיטה שעובדת הכי מהר.

שמשת רכב

שמשת רכב צילום: New Africa,Shutterstock

ספריי מיוחד

כל משקפופר מכיר את התחושה של להכיכנס לבית חם מהקור בחוץ ולא לראות המשך 2 דק' כי כל המשקפיים מתמלאות באדים. אז למי שלא מכיר, יש ספריי מיוחד שמרססים על המשקפיים ובעצם מונע מטיפות המים הקטנות להידבק ולהתרחב. את אותו המוצר ניתן למצוא גם בגודל מלא לשימוש על שמשת הרחב. מרססים, מנגבים ואין יותר "אדים" על השימשה.