מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חילוץ הרואי הסתערו למבנה ונקלעו לקרב יריות: כך התנהל המבצע ההרואי של חילוץ החטופים

על רקע חילוץ שני החטופים מרפיח על ידי צה"ל, דובר צה"ל מעדכן פרטים חדשים על מבצע החילוץ הנועז | כך זה קרה, שלב אחר שלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 07:39 ג באדר א'

הסתערו למבנה ונקלעו לקרב יריות: כך התנהל המבצע ההרואי של חילוץ החטופים
החילוץ ההרואי, צילום: דובר צה"ל

הלילה חילץ צה"ל בפעולה צבאית שני חטופים שהיו בשבי החמאס מאז ה-7 לאוקטובר. הבוקר (ב') מעדכן דובר צה"ל בפרטי המבצע: "הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את פרננדו סימון מרמן ואת לואיס הר שנחטפו מניר יצחק (משפחת ליימברג-הר). מצבם טוב. הם נמצאים כרגע בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא. שניהם הוחזקו ע"י חמאס ברפיח. המבצע נוהל מחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ ובוצע ע"י לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית של שב"כ".

עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה ומודיעין אינטימי

"על המבצע הזה צה"ל ושב"כ עובדים כבר תקופת זמן ממושכת, לא היו תנאים עד כה לבצע אותו, והמתנו עד שיתממשו התנאים", מוסר דובר צה"ל. "במבצע הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח. הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין - בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי. כשהכוחות הגיעו לשם - התבצעה פריצה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים".

הכוחות פרצו וחילצו את החטופים - מלבד פצוע קל, אין נפגעים לכוחותינו

בהמשך, מספר דובר צה"ל, הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, מפני שהדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים המבוגרים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה. התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר, נפתחה אש מהמבנים הסמוכים. חיל האוויר תקף שם בעוצמה - יש מחבלים רבים שחוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, אך מעבר לכך - אין נפגעים לכוחותינו.

החטופים ששוחררו

החטופים ששוחררו, צילום: מטה משפחות החטופים

לאחר מכן הכוח ניתק מגע, כוחות של חטיבה 7 עם שייטת 13 ליווה החוצה את הכוחות על נמ"רים (נגמ"שי מרכבה). הפעולה כולה נמשכה ביעד עצמו כשעה מקצה לקצה. "הם הגיעו למנחת סמוך, הבאנו לשם את החטופים ומשם המריאו לשיבא - שם הם פוגשים כעת את בני משפחותיהם", מסר.

חפ"ק המבצע

בחפ"ק של המבצע ישבו ראש השב"כ, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, מפקד הימ"מ, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ומפקד חיל האוויר. הגיעו גם שר הביטחון וראש הממשלה לחפ"ק. מפקד פיקוד הדרום פיקד על התקיפות מהאוויר מהפיקוד בבאר שבע, יחד עם מפקד אוגדה 98.

דובר צה"ל סיכם ואמר: "בבית החולים שיבא עכשיו החטופים פוגשים את משפחותיהם. זה היה לילה עם הרבה מאוד מתח אבל תוצאה מאוד מרגשת. יש לנו עוד 134 חטופים ואנחנו זוכרים שנמשיך לעשות כל מה שיכולים כדי להשיב אותם הביתה".