מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היועמ"שית פנתה לנתניהו - ההחלטות הללו מתקבלות באופן לא תקין

גלי בהרב מיארה שלחה מכתב נוקב למזכיר הממשלה על אי תקינות בתהליכי קבלת ההחלטות בממשלה. "מספר מקרים בהם הובאו תוספות משמעותיות שלא הופצו לכתחילה לשרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/24 11:19 ב באדר א'

היועמ"שית פנתה לנתניהו - ההחלטות הללו מתקבלות באופן לא תקין
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שלחה מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו היא טוענת: "ישנה אי תקינות בהליכי קבלת החלטות בממשלה". המכתב נשלח בעקבות מספר אירועים מהעת האחרונה בהם הובאו לאישור הממשלה, תוך כדי ישיבתה, החלטות מהותיות בהיעדר תשתית מקצועית ומשפטית מתחייבת או כאשר נאמר מראש כי קיימת מניעה משפטית לכך.

היועצת המשפטית: "הובאו תוספות מהותיות שלא הופצו לשרים"

"לאחרונה", כותבת היועצת המשפטית, "אירעו מספר מקרים, בהם תוך כדי ישיבת הממשלה או ועדת השרים, הובאו לדיון תוספות מהותיות להחלטות שנדונו, ואף הצעות החלטה חדשות לחלוטין, שלא הופצו מלכתחילה לשרים. הצעות אלו אושרו, מבלי שהתבצעה לגביהן עבודת מטה מקצועית או משפטית נדרשת לפני הבאתן לדיון, וממילא מבלי שהובאה בפני השרים מלוא התשתית העובדתית או המשפטית הנחוצה לשם קבלת החלטה".

ישיבת ממשלה

ישיבת ממשלה, צילום: חיים צח /לע"מ

"כך לדוגמא", כותבת בהרב מיארה, "בישיבת הממשלה שנערכה השבוע, הועלו בעל-פה על-ידי שר האוצר, בסופו של הדיון בהצעת ההחלטה בנושא 'התוכנית הממשלתית לתמרוץ ולהאצה של ענף הנדל"ן והבנייה למגורים', תוספות מהותיות שלא נכללו בהצעת המחליטים שהופצה מראש לשרים, וזאת כאשר ראש הממשלה ורוב השרים כבר עזבו את הדיון".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

היועצת המשפטית טוענת גם כי להחלטות ממשלה יש השלכות כלכליות, ביטחוניות וחברתיות משמעותיות על הציבור ולפיכך יש להקפיד כי ההחלטות הללו יתקבלו בתהליכי עבודה תקינים תוך תיאום בין משרדי הממשלה. בהיעדר תשתית כזו עלולות להתקבל החלטות לא חוקיות אשר יגרמו לפגיעה באינטרס הציבור.