מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

100 נציגים - מלווים בעורכי דין: משפחות החטופים יתלוננו בהאג

מטה משפחות החטופים יגיש תלונה רשמית נגד חמאס בבית הדין של האג בדרישה לעצור את בכירי הארגון | איילון נחסם על ידי משפחות החטופים - 7 נעצרו | המשטרה: "כלל העצורים אינם נמנים על משפחות החטופים"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/02/24 00:34 ב באדר א'

100 נציגים - מלווים בעורכי דין: משפחות החטופים יתלוננו בהאג
משפחות החטופים במסיבת עיתונאים, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

משפחות החטופים יגישו ביום רביעי הקרוב תלונה רשמית נגד חמאס בבית הדין של האג, כך נחשף הערב (שבת) בווינט. לפי הדיווח רכבת אווירית עם כמאה נציגי משפחות חטופים מלווים בעורכי דין מהארץ והעולם יגישו את התלונה, שנכתבה על ידי המחלקה המשפטית של מטה משפחות החטופים במשך ארבעה חודשים.

האישומים נגד חמאס: אלימות מינית, עינויים, חטיפות ועבירות נוספות

התלונה כוללת אישומים חריפים נגד חמאס, ביניהם: אלימות מינית, עינויים, חטיפות ועבירות נוספות. במטה המשפחות מקווים כי בית המשפט יענה לעתירה ויטיל צו מעצר נגד בכירי חמאס מה שיגביר את הלחץ לשחרור החטופים. במחלקה המשפטית עובדים ד"ר שלי אביב ייני, עו"ד יובל ששון, משרד עורכי הדין מיתר, מרכז ראול ולנברג לזכויות אדם ומשרד סאליבן אנד קרומוול.

כביש איילון נחסם למשך כמעט שעה על ידי משפחות חטופים

בתוך כך נמשכת מחאת בני משפחות החטופים בדרישה לשחרורם. הערב כביש איילון דרום נחסם בסמוך למחלף השלום למשך כמעט שעה על ידי בני משפחות החטופים. שבעה מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה ולפי טענת המשטרה לא נעצרו בני משפחות חטופים. בהודעת המשטרה נכתב: "נבהיר כי כלל העצורים אינם נמנים על משפחות החטופים והמשטרה פועלת ברגישות המתבקשת בכלל הזירות, במטרה לאפשר את חופש המחאה ולמנוע הפרות סדר ופגיעה בחופש התנועה".

המשטרה: לא נאפשר פגיעה בחופש התנועה

המפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר, חסימת הכביש והדלקת מדורות על הציר. כמו כן השוטרים רשמו דוחות תנועה נגד 5 מפגינים נוספים, בגין הפרעה לתנועה ועשיית מעשה שלא כדין על סך 1,000 ש"ח. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

חסימת איילון על ידי משפחות החטופים

חסימת איילון על ידי משפחות החטופים, צילום: Flash90,Flash90