עמית סגל: נצטרך להכריע בין מיטוט החמאס לשחרור החטופים

העיתונאי והפרשן המוערך התראיין ליומון הצרפתי: "זה לא נכון שאנחנו יכולים להשיג את שתי המטרות בו זמנית. נוכל להחזיק במטרה וחצי: להשמיד את חמאס ולשחרר חלק מהחטופים. אולי עוד תריסר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/24 16:38 ל בשבט התשפד | עודכן בתאריך 10/02/24 19:37

עמית סגל: נצטרך להכריע בין מיטוט החמאס לשחרור החטופים
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

העיתונאי והפרשן עמית סגל, התראיין ליומון הצרפתי לה פיגארו והציג את השקפתו על ניהול המלחמה וסוגיית החטופים ובין היתר סיפר גם על חווית המלחמה בבית משפחת סגל. בריאיון לכתבת אוג'ני בסטייה אמר סגל: "הילדים שלי במרכז העיר חוששים בלילות כי הם מפחדים שייצאו מחבלים מהמרתף".

"האמנו שנוכל לחיות עם נמר בחצר האחורית שלנו"

סגל הוסיף ותיאר את הקונספציה השגויה של ישראל באשר לחמאס: "האמנו שנוכל לחיות עם נמר בחצר האחורית שלנו. לצה"ל אפילו לא הייתה תוכנית לפלוש לעזה. אף אחד לא חשב על האפשרות הזו". סגל הסביר כי מטרת המלחמה היא להציג את המחיר שמשלם מי שמבקש להטיל אימה על ישראל - "אתה תושמד".

בית בכפר עזה לאחר הטבח

בית בכפר עזה לאחר הטבח, צילום: Gili Yaari,FLASH90

סגל: "זו הסוגייה המורכבת ביותר בהיסטוריה המודרנית"

בהמשך הריאיון, סגל התייחס לסוגיית שחרור החטופים וטען כי מדובר בסוגייה המורכבת ביותר בהיסטוריה המודרנית. "כמובן שהרומאים לקחו 70,000 בני ערובה לעבדות לאחר נפילת ירושלים, אבל זו הפעם הראשונה במסגרת דמוקרטית עם האמפתיה שיש לנו ליחידים, שכל כך הרבה אנשים נחטפו" אמר סגל. "במשך שתים עשרה שנים צה"ל עשה הכל כדי להימנע מכך. רק חייל אחד הוחלף, ב-1000 איש. ופה, 253 אנשים נחטפו בבת אחת"

סגל קשר בין השקפתו הפוליטית של הציבור הישראלי לעמדתו ביחס לסוגיית החטופים. "ככל שאנשים מזדהים יותר עם הימין כך הם רוצים יותר את השמדת חמאס, וכל שהם מזדהים יותר עם השמאל, כך הם רוצים לשחרר את החטופים. זהו השסע הפוליטי החדש בישראל".

"יש לנו מטרה וחצי - להשמיד את חמאס ולשחרר חלק מהחטופים. אולי 12"

מאז החלה המלחמה ראש הממשלה נתניהו מציב את סוגיית החטופים והשמדת חמאס כשתי מטרות מקבילות של המלחמה. סגל סבור קצת אחרת. "זה לא נכון שאנחנו יכולים להשיג את שתי המטרות בו זמנית. נצטרך לבחור. אבל אני חושב שיש לנו מטרה וחצי: להשמיד את חמאס ולשחרר חלק מהחטופים, אולי עוד תריסר".

סהר קלדרון מתאחדת עם אימה

שחרור חטופים. צילום: דובר צה"ל