מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בתום שבוע סוער: גנץ מתרסק, בן גביר נוסק | סקר מנדטים

אחרי שבוע שלם של חסימת המשאיות לעזה, לחץ מממשל ביידן ודיבורים על עסקה: עוצמה יהודית עולה לשיא של כל הזמנים, ודווקא גנץ ממשיך את מגמת ההיחלשות משבוע שעבר | הסקר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/24 09:24 ל בשבט התשפד

בתום שבוע סוער: גנץ מתרסק, בן גביר נוסק | סקר מנדטים
בני גנץ, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

בתום עוד שבוע של לחימה עצימה בחאן יונס, משאיות שנכנסות על בסיס יומי לרצועה למרות החסימות ומגיעות ישירות לידי חמאס, ממשל אמריקאי שלוחץ על ישראל מכל כיוון וחטופים שעוד נמצאים בשבי, סקר מנדטים חדש של מעריב מלמד על המגמות הנוכחיות אחרי ארבעה חודשי מלחמה.

בני גנץ, שמתחילת הלחימה סומן כמועמד המוביל להנהגה אמנם עדיין מוביל בפער משמעותי על כל השאר, אבל ממשיך את מגמת הירידה שלו בשבועיים האחרונים ומקבל בסקר הנוכחי 36 מנדטים בלבד. זאת למרות שבשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הוא זוכה לרוב מוחץ עם 48%, לעומת נתניהו, שנשאר עם 32%. מהפילוח של הנתונים שעשו במעריב עולה הנתון המדהים לפיו כרבע ממי שהצביעו לליכוד בבחירות לכנסת ב־2022 חושבים שגנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד.

הימין מתחזק: שלושה מפלגות התחזקו בסקר הנוכחי, עוצמה יהודית שממשיכה במגמת ההתחזקות ומגיעה לשיא של 10 מנדטים. הציונות הדתית ויהדות התורה מתחזקות במנדט כל אחת, בסך הכל מתחזקת הקואליציה, בעוד 2 מנדטים, ומגיעה ל-48, והאופוזיציה יורדת במקביל ל־62, לעומת 64 בסקר של השבוע שעבר.

בן גביר מתחזק

בן גביר מתחזק צילום: Yonatan Sindel,Flash90

תמונת המנדטים המלאה:

36 המחנה הממלכתי

17 הליכוד

12 יש עתיד

10 ישראל ביתנו

10 עוצמה יהודית

9 שס

7 יהדות התורה

5 חדש תעל

5 רעמ

5 הציונות הדתית

4 מרצ

לא עוברות את אחוז החסימה:

בל"ד

העבודה