מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חדשות סערת רותם כהן ודובר צה"ל: "אני עומד מאחורי כל מילה בשיר שלי"

רותם כהן נדרש להסיר את הקליפ שלו לשיר "מי ששונא אותך ימות" לדבריו, בשל הדימוי הבינלאומי שעלול להיווצר משיתוף הפעולה של צה"ל איתו. בפוסט שהעלה לאינסטגרם, הזמר טוען: "השיר התקבל בעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 21:27 כט בשבט התשפד

סערת רותם כהן ודובר צה"ל: "אני עומד מאחורי כל מילה בשיר שלי"
רותם כהן - "מי ששונא אותך ימות", צילום: צילום מסך

לאחר הסערה שנוצרה סביב שירו של רותם כהן "מי ששונא אותך ימות", הזמר מגיב: "צילום הקליפ אושר מראש על ידי דובר צה"ל" כתב, "וראוי לדייק כי נדרשנו להסיר אותו בשל הדימוי הבינלאומי שיכול להיווצר על שיתוף פעולה של צה"ל איתי, אך לא נדרשנו לשנות את מילות השיר כפי ששמעתי וקראתי".

רותם כהן: "השיר מבטא תחושה של רבים"


"להסביר במילים שיר" פתח כהן, "זה דבר שאף פעם לא עשיתי, אבל אם זה מסובך, יאללה זורם.
ראשית, השיר מבטא את התחושה של רבים בעם ישראל שהפסקנו להתנצל על עצם קיומנו. אויבנו הם לא יריבים בליגת האלופות ולא בפיינל פור, הם רוצים לעולל לנו שוב ושוב את מה שעשו ב7/10, אונס, התעללות, שריפת תינוקות, עריפת ראשים ורצח המוני. ומשכך, מי ששונא את עם ישראל, אנו מאחלים לו דבר מאוד פשוט ומתבקש- למות. מי שיש לו בעיה עם זה, כדאי לו לבדוק את עצמו.

רותם כהן

רותם כהן, צילום: Marvin photography

שנית, השמחה המתבטאת בקליפ מבטאת את התחושה הפשוטה על כך שאנו מנצחים. אנו כואבים את רגעי השפל, שבורי לב על כל גיבור שהולך מאיתנו, על החטופים היקרים, אך עדיין צומחים ומנצחים.
אני עומד מאחורי כל מילה בשיר שלי שמטרתו לחזק את הלוחמים בחזית ואת הלוחמים בעורף (עם ישראל כולו) ולחזק את המסר שאני רוצה להאמין שלגביו אנחנו מאוחדים - זה או אנחנו או הם.

את השיר כתב במהלך אחת האזעקות

את השיר החל לכתוב כהן במהלך אחת מהאזעקות כשאר שהה בממ"ד. לדבריו: "לקחתי את הגיטרה אליי, והתחלתי לזמזם שיר שדמיינתי את הלוחמים שלנו עומדים על הנגמ"שים". בתיעוד שהעלה כהן לחשבון האינסטגרם אתמול לקראת השקת השיר החדש, נראית כותרת השיר, "מי ששונא אותך ימות" כשהיא מרוססת על אחד הבתים בעזה.