מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מעטפות המיליונים מאיראן נחשפות: "סינוואר שלשל לכיסו את מה שצריך"

שר הביטחון גלנט הציג ביחידת איסוף המסמכים והשלל הטכני של אגף המודיעין מעטפות כסף שנשלחו מאיראן ליחיא סינוואר: "מהחומרים שתפסנו בעזה אנו מבינים כי הוא דואג קודם כל לעצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 16:57 כט בשבט התשפד

מעטפות המיליונים מאיראן נחשפות: "סינוואר שלשל לכיסו את מה שצריך"
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (ה') לביקור ביחידת האמש"ט - איסוף מסמכים ושלל טכני, באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ. במהלך הביקור גלנט הציג את מעטפות הכסף שנשלחו מאיראן ליחיא סינוואר: "מהחומרים שתפסנו בעזה אנו מבינים כי סינוואר דואג קודם כל לעצמו. החמאס נלחם, אזרחי עזה סובלים, וסינוואר חוגג עם משפחתו בזכות הכסף האיראני - הדבר הזה הסתיים, סינוואר הפך למחבל נמלט. המידע שהחמאס שמר לעצמו מכוון את לוחמי צה"ל עד למקומות הרגישים ביותר".

גלנט: "יש עדויות ברורות על סכומים שהועברו, מתי הם הגיעו, לאיזה ידיים"

השר גלנט סייר בין המחלקות השונות העוסקות במיון החומרים והעברת ניתוחם ליחידות השדה הפועלות בשטח רצועת עזה. שר הביטחון סיפר על עדויות הלוחמים מעזה על היקפי זרימת הכסף האיראני אל החמאס בתוך רצועת עזה. "הדבר הזה ידוע לנו לאורך שנים, אבל כאן יש עדויות ברורות על סכומים שהועברו, מתי הם הגיעו, לאיזה ידיים, וכמובן מה שאנחנו רואים זה שיחיא סינוואר קודם כל דואג לעצמו".

גלנט

גלנט צילום: אלעד מלכה

על סינוואר: "מתוך עשרות מיליונים הוא משלשל לכיסו את מה שצריך"

גלנט הוסיף: "מתוך מיליוני דולרים מיליון אחד הולך אליו, מתוך עשרות מיליונים הוא משלשל לכיסו את מה שצריך. קחו לדוגמה את המעטפה הזו שמיועדת במיוחד ליחיא סינוואר ולמשפחתו. כסף מזומן, עשרים אלף דולר. החמאס נלחם במלחמה של פשע ורצח, ויחיא סינוואר בזמן הזה חוגג עם משפחתו. הדבר הזה יסתיים. יחיא סינוואר הפך ממנהיג ארגון טרור למחבל נמלט".