בעלי קורקינט חשמלי? זה מה שאתם נדרשים לעשות

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים החל ברישום אופניים וקורקינטים חשמליים, לקראת חובת הצגת לוחית זיהוי אשר תחל ב-1 באוגוסט | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 10:34 כט בשבט התשפד

בעלי קורקינט חשמלי? זה מה שאתם נדרשים לעשות
קורקינט חשמלי, צילום: Miriam Alster,FLASH 90

לאחרונה אושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת תקנה לפיה החל מ-1 באוגוסט השנה יחויב כל רכב תחבורה קלה ("מיקרו-מוביליטי") לשאת לוחית זיהוי. לצורך זה, נדרשים כל בעלי הרכב הקל להירשם במאגר מקוון. תהליך הרישום פשוט ומהיר, והוא ללא תשלום. מטרת התקנה היא לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ואת שאר משתמשי הדרך, ואת עצמם.

קורקינט חשמלי

קורקינט חשמלי, צילום: r.classen,Shutterstock

תהליך הרישום וההתקנה

כדי להיערך לתקנה החדשה, עומדים לרשות בעלי רכב שישה חודשים לצורך הרישום והתקנת לוחית זיהוי על רכבם. הרישום מתבצע באופן מקוון באתר משרד התחבורה בקישור הבא:
https://www.gov.il/he/service/bicycle-and-scooter-registration?utm_source=go.gov.il&utm_medium=referral

בעת רישום רכב קיים, או ברכישת רכב חדש, הרישום המקוון יבוצע באופן חד פעמי על ידי הבעלים, אשר יזדהה באמצעות תעודת הזהות שלו. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו.

בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנת התושבת כרוכות בתשלום.

שלא כמקובל ברכב מנועי, מספר הרישוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, זאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש.