מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מגבה את נתניהו: "לא ניתן להשיב את החטופים בלי לחץ צבאי"

הרצי הלוי קיים הערכת מצב בצפון רצועת עזה והתייחס ללחימה ברצועה: "שאנחנו דיברנו לפרק את חמאס לא חשבנו שזה יהיה בשבוע, לא חשבנו שזה יהיה בחודש - זה קילוף שכבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 20:17 כח בשבט התשפד

הרמטכ"ל מגבה את נתניהו: "לא ניתן להשיב את החטופים בלי לחץ צבאי"
הרמטכ"ל על חופי עזה, צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל הרצי הלוי נכנס היום לצפון רצועת עזה , שם קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים, הלוי פתח ואמר כי: "אני לא חושב שב-40-50 שנה האחרונות יש איזשהו צבא שלחם באזור בנוי, צפוף, גבוה, תת-קרקע, אויב ערוך להגנה, כמות בעיות לקילומטר מרובע כל כך גדולה, ובהצלחה שהיא כל כך מוחלטת במובנים הצבאיים שלה".

"אנחנו מתקדמים, אנחנו לא דורכים במקום"

הרצי המשיך בגאווה וציין את גודל ההישג של צה"ל בחודשים האחרונים: "זה הישג מאוד מאוד גדול, מאוד מאוד גדול. אתם יכולים להיות מאוד גאים בזה, אתם עושים את זה בידיים, ברגליים. אנחנו היום ביום ה-122, אבל אנחנו מתקדמים, אנחנו לא דורכים במקום".

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל

הרמטכ"ל צילום: דובר צהל

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: דובר צהל

הרצי המשיך והתייחס לטענות לפיהם צה"ל חוזר למקומות אותם נטש כי מחבלים השתלטו עליהם בשנית: "לכאורה אומרים לנו מה באתם לאותו מקום? הייתם פה, למה באתם עוד פעם? לא. אנחנו באנו לאותו מקום אבל זה סיפור אחר לגמרי - אנחנו על מודיעין אחר, אנחנו על יעדים אחרים, אנחנו על הישגים אחרים, אנחנו על להרוג עוד אויב. ואני רואה יום יום את המספרים, את ההישגים, את התת-קרקע, את המחשבים".

"השבת החטופים לא תקרה בלי לחץ צבאי"

את דבריו חתם ואמר: "עוד מחבלים הרוגים, עוד מפקדים הרוגים, עוד תשתיות מושמדות, ואני מקווה שהלחץ הזה מביא אותנו גם להשגה בעוד מטרה אחת חשובה של השבת חטופים. אני מקווה שכולם, אנחנו מתאמצים על זה מאוד. זה לא יקרה בלי הלחץ הצבאי, שלא נשלה את עצמנו, לכן אנחנו על כל הרצועה לוחצים באש, בתמרון סדור, בפשיטות מפתיעות ותמשיכו לעשות את זה בצורה מאוד מאוד איכותית".