מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דקות לפני ההלוויה: חרדים חטפו את גופת הנער

יומיים שהעולם החרדי כולו סוער סביב הרצון של המשטרה לבצע נתיחה לגופתו של חיים ויצהנדלר ז"ל: נער בן 13 שמת בפתאומיות כשעל גופו סימני חבלה: היום הסערה הגיעה לשיא כשדקות לפני ההלוויה הגיעו חרדים קיצוניים וחטפו את גופת הנער מהוריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 18:12 כח בשבט התשפד

דקות לפני ההלוויה: חרדים חטפו את גופת הנער
חרדים מפגינים בעקבות הפרשה, צילום: דוברות המשטרה

המאבק על נתיחת הגופה: כבר יומיים שהעולם החרדי בסערה סביב מותו של הנער חיים ויצהנדלר ז"ל בן ה-13. הנער הוא חסיד ברסלב שמת בפתאומיות, וכחלק מחקירת מותו במשטרה רצו לבצע נתיחה על הגופה, מה שיגרום להלנת המת.

היום (ד') במהלך הלוויתו בבית ההלוויות "שמגר", קבוצת סיקריקים פנו לאביו של הנער וביקשו לעבור עם גופת הנפטר ברחוב כיכר השבת שבו התקיימו הפגנות בימים האחרונים בבקשה למנוע את הנתיחה. בני המשפחה התנגדו ואמרו שהם רוצים להספיק להגיע להר המנוחות להספיק קבורה לפני השקיעה: לאחר שלא הסכימו, לקחו הסיקריקים את הגופה והחלו לרוץ רגלית עם הגופה לכיכר השבת: המשטרה הוזעקה למקום.

כבר יומיים שמתנהל מאבק אלים סביב נושא זה. אתמול בלילה מפגינים רבים חסמו כבישים מרכזיים בירושלים. גם הבוקר הגיעו אלפי חרדים לחסום את רחוב יחזקאל ובכך שיבשואת כל התנועה בעיר. במסגרת המחאה השליכו המוחים על השוטרים שהוזעקו למקום ביצים, בקבוקים ושקיות אשפה שחלקם אף פגעו בשוטרים.

המאבק על נתיחת הגופה הגיע עד בג"ץ

המאבק על נתיחת הגופה הגיע היום לדיון בבג"ץ לאחר שהמשפחה הגישה ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע: דקות ספורות לפני תחילת הדיון, הודיעו נציגי הפרקליטות שאין צורך להמשיך בדיון כי נסיבת המוות התקבלה, עמדה שנוגדת את עמדת המשטרה - שהודיעה שתמשיך בחקירה. בעקבות החלטה זו, גופתו של הנער הועברה לידי זק"א והיום תיערך הלווייתו בבית העלמין בירושלים, מבלי שתבוצע נתיחה.

המשטרה פרסמה הודעה לתקשורת, שבה הסבירה את השינוי - וגם את הצורך בנתיחה. גופתו של הנער נשלחה למכון לרפואה משפטית לאחר היוועצות עם הפרקליטות כדי לקבוע את נסיבת המוות. הממצאים בשטח לא אפשרו את הקביעה, והמשטרה התעקשה כי נוכח הממצאים יש לבצע את הנתיחה.

חרדים מפגינים הבוקר

חרדים מפגינים הבוקר צילום: משטרת ישראל